۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۱۴۷۲۵
آیت الله طبرسی:

اندیشه‌های متعالی امام خمینی ملت‌ها را از یوق بردگی و دیکتاتوری نجات داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از کسانی که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت ها را از یوق بردگی و دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش بصیرت افزایی اساتید و طلاب حوزه علمیه استان در عرصه بین الملل با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به همه توطئه افکنی ها و دشمنی ها انقلاب اسلامی 37 ساله شد.

 

وی معرفی نهضت انقلاب در حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین مجاهدت های امام خمینی(ره) دانست و افزود: در آن مقطع، این که یک روحانی از حوزه علمیه بپاخیزد و انقلابی را پایه گذاری کند، مسأله مجهولی بود، اما امام خمینی(ره) توانستند با تلاش و مجاهدت در این عرصه، مردم و به ویژه روحانیت را در این مسیر مهم قرار دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز رهبر انقلاب اسلامی از یک جایگاه بسیار رفیع در دنیا و همچنین جهان اسلام برخوردار است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی(ره) یک تنه در برابر مخالفان آن دوران ایستاد و نهضت انقلاب را پیش برد، افزود: عده ای در آن دوران مخالف دخالت روحانیت در سیاست بودند که امام راحل با اقتدار در برابر این افراد ایستاد، چون سیاست همچون حصاری است که می تواند دیانت را حفظ کند، سیاست اصل نیست اما می تواند در حفظ دیانت اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) ارمغان بزرگی برای ملت ها به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان مرهون انقلاب اسلامی و تلاش های امام راحل است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه دنیای غرب فاضلاب خود را به سمت کشورهای اسلامی سرازیر کرده است، بیان داشت: امروز ترویج فرهنگ فساد، برهنگی و فحشاء مهم ترین برنامه کشورهای غربی در میان امت اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف دینی است و می خواهد این مفاهیم ناب را از زبان اهلش بشنود، افزود: امروز رسالت این مسأله مهم بر دوش روحانیت و حوزه های علمیه است.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که فکر، عمل و اندیشه روحانیت باید دعوت کننده به سوی خداوند متعال باشد، گفت: طلاب و روحانیت باید در کنار عمل آموزی تهذیب نفس را نیز مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شیعه سرمایه بزرگی همچون قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دارد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت های ارزشمند در جهت ترویج اسلام ناب بهره گیریم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دنیا امروز مستعد شنیدن معارف ناب الهی هستند، بیان داشت: باید از این فرصت های به وجود آمده در جهت جهانی سازی اسلام ناب شیعی استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز ما باید میراث امام راحل را احیاء کنیم، افزود: دنیای غرب از امام راحل سیلی بزرگی خورد، چون آنها فکر نمی کردند یک روحانی از حوزه های علمیه برخیزد و پرونده خاک خورده دین را از بایگانی آن بیرون بیاورد و آن را احیاء و جهانی کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت ها را از یوق بردگی و دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیتی آگاه به زمان بودند و فردی کم نظیر در قرن حاضر که توانستند بشریت را به سوی تعالی و سعادت حقیقی رهنمون سازند./950/202/ب2

ارسال نظرات