۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۷۰۷
آیت الله نوری همدانی در همایش امنای امت:

ولایت فقیه پشتوانه کلامی، روایی، فلسفی و عقلایی دارد/ اصول امام و انقلاب تغییر ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را دارای پشتوانه کلامی، روایی، فلسفی و عقلایی دانست و تاکید کرد که نبود ولایت فقیه سبب ایجاد مشکل و مفاسد می شود.
آيت الله نوري همداني در همايش امناي امت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در همایش امنای امت که با هدف تبیین جایگاه، وظایف و کارامدی مجلس خبرگان رهبری در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: ولایت فقیه مسأله ای روایی، عقلانی، فلسفی و کلامی است که کمتر مسأله ای از این گونه منابع برخوردار است.


وی افزود: خداوند متعال همواره کسی را تعیین می کند که مردم در سایه شایستگی های او به کمال برسند از این رو آخرین کسی که قبض روح می شود امام است، در جامعه بشریت باید حجت و رهبری وجود داشته باشد تا مردم را هدایت کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که منظور از اولوالامر ائمه طاهرین(ع) است، اظهار داشت: در برابر ولایت درگیری هایی به وجود می آید و برخی می خواهند نور ولایت را خاموش کنند اما خداوند متعال چنین اجازه ای نمی دهد.


وی ادامه داد: تمامی جزئیات در خلقت انسان مراعات شده مگرمی شود که یکی از مهم ترین مسائل که عبارت از احتیاج جامعه به رهبر و اداره کننده است مورد غفلت واقع شود، خداوند از آغاز خلقت مسأله ولایت را نیز قرار داده است و همیشه باید در میان مردم رهبر وجود داشته باشد.


این مرجع تقلید با بیان این که یکی از مطالبمهم در فرهنگ اسلام ولایت است، ابراز داشت: روایات فراوانی در باب ولایت وجود دارد که یکی از آن ها مقبوله عمربن حنظله است که با آن می توان مسأله ولایت را ثابت کرد، نبود ولایت فقیه سبب ایجاد مشکلات و مفاسد می شود.


وی عنوان کرد: سابقا دشمن اسلام را در کشور به حاشیه رانده بود اما در زمان ما فقیهی عادل، مجاهد و فریادگر قدرت ولایت فقیه را نشان داد و مردم به دلیل علاقه به همین ولایت به صورت پر شور در جبهه های جنگ و دیگر صحنه ها حضور پیدا کردند.


حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: همان فریاد پیامبر اسلام از گلوی امام شنیده می شد، باید توجه داشت که انقلاب اسلامی در کل جهان تحول ایجاد کرد؛ بعد از امام راحل خلف صالح ایشان رهبری را بر عهده گرفتند و در این دریای پرتلاطم کشتی انقلاب را هدایت می کنند.


وی اضافه کرد: ارزش ها و اصول حضرت امام(ره) همیشه زنده بوده و مردم به آن علاقه دارند، کسی نباید فکر کند که اصول امام و انقلاب تغییر پذیر است؛ رهبر انقلاب فرمودند که باید عمق انقلاب را درک و ارزش ها و اصول را حفظ کرد؛ تمام قدرت و عزت در سایه ولایت فقیه است از این رو مجلس خبرگان کار بسیار بزرگی را برعهده دارد، باید توجه داشت که چراغ ولایت خاموش شدنی نیست./1323/پ202/ج

ارسال نظرات