۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۶۵۹
در گفت‌و‎گو با سردبیر نشریه حوزوی رسائل تشریح شد؛

از جذابیت‌های دراماتیک تا تقلید مطلق از بازیگران/ ضرورت سواد رسانه‌ای مخاطبان دنیای هنر

خبرگزاری رسا ـ مدیر آفرینش‌های هنری و رسانه‌ای مسجد جمکران با اشاره به هنجارشکنی‌ برخی از مشاهیر عرصه سینما و تلویزیون در جامعه گفت: سواد رسانه‌ای در جامعه باید از دوران کودکی افزایش پیدا کند؛ به گونه‌ای که مردم این مسأله را درک کنند که بازیگر تنها نقش بازی می‌کند و نمی‌توان از وی انتظار داشت که هویت خود را پنهان کند؛ اگرچه باید نسبت به هنر متعهد باشد.
رضا مصطفوي، سردبير نشريه حوزوي رسائل

رضا مصطفوی، سردبیر نشریه حوزوی رسائل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هنجارشکنی‌ برخی از مشاهیر عرصه سینما و تلویزیون در جامعه اظهار داشت: مخاطبی که از رسانه استفاده می‌کند، جذب جذابیت‌های دراماتیک فیلم می‌شود و با بازیگر فیلم، همزاد پنداری دارد و آن نقش را باور می‌کند.

 

مشاور تاریخی، مذهبی سریال موسی کلیم‌الله، افزایش سواد رسانه‌ای مردم را از راهکارهای مقابله با جریانات هنجارشکن خواند و ابراز داشت: سواد رسانه‌ای در جامعه باید از دوران کودکی افزایش پیدا کند؛ به گونه‌ای که مردم این مسأله را درک کنند که بازیگر تنها نقش بازی می‌کند و نمی‌توان از وی انتظار داشت که هویت خود را پنهان کند؛ اگرچه باید نسبت به هنر متعهد باشد.

 

«درام» راه تقلید مطلق از بازیگران نیست 

مدیر آفرینش‌های هنری و رسانه‌ای مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: اشخاص نباید از شخصیت بازیگر تبعیت و تقلید کنند و اگر از بازیگر درام برداشتی در ذهنشان به وجود آمده، در واقع متعلق به شخص بازیگر نیست؛‌ بلکه ویژگی‌ها و خصوصیات رفتاری شخصیت آن درام است.

 

وی تصریح کرد: مردم دین و فرهنگ را از مشاهیر هنری و ورزشی و خوانندگان نمی‌گیرند؛ گرچه ممکن است این افراد نیز بخشی از فرهنگ جامعه باشند و در جهت اهداف انقلاب و اسلام حرکت کنند.

 

مصطفوی به اهمیت پایبندی مردم به اصول و عقاید دینی اشاره و خاطرنشان کرد: عامه مردم، دین و دیانت خود را از حوزه علمیه و روحانیت می‌گیرند و از مشاهیر نیز انتظار پایبندی به دین و انقلاب را دارند.

 

وی یادآور شد: جامعه ما باید به این سطح از آگاهی و تفکیک برسد که خوانندگان و مشاهیر هنری و ورزشی در رفتار، گفتار، منش و سیرت دینی قابل الگوبرداری نیستند؛ در غیر این صورت همواره با مشکل الگوهای کاذب روبه‌رو خواهیم بود.

 

سردبیر سابق مجله امتداد، زندگی و رفتار بزرگان دین و علما را الگوهای مناسبی برای جامعه دانست و تأکید کرد: ممکن است خواننده‌ای در نوع صدا و خواندن قابل تقلید کردن باشد، اما عملکرد و موضع‌گیری‌های او گزینه صحیحی برای الگوبرداری نیست، بلکه رفتار، منش و زندگی اساتید اخلاق و علمای دین الگوهای شایسته‌ای برای جامعه است./908/ت302/س

ارسال نظرات