۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۶۳۵
رییس دانشگاه ایلیا هلند:

حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ایلیا هلند گفت: متأسفانه افراد در انتخاب همسر به ظاهر و دارایی او نگاه می کنند و کسی به باطن فرد مقابل توجه نکرده و آن را ملاک خود قرار نمی دهد؛ در حالیکه وجود حقیقی انسان روح است نه بدن.
حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است حسن باطن، مهم‎ترین مؤلفه انتخاب همسر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جانعلی کاظمی رییس دانشگاه ایلیا هلند، امروز در دومین نشست کنفرانس زن، صلح و ایثار که با عنوان صلح در خانواده با همکاری مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح و جامعه المصطفی مشهد در محل بیناد پژوهش های آستان قدس رضوی با حضور مسؤولان، اساتید و طلاب برگزار شد، به اهمیت ازدواج پرداخت.

 

وی با بیان این که در هنگام انتخاب همسر به حسن روح او، یعنی داشتن تقوا نگاه کنیم، ابراز داشت: هر کشوری که غرب زده می شود، دچار مشکل می شود، یکی از علت های طلاق این است که زوجین در انتخاب همسر خود دقت نمی کنند و اشتباه انتخاب می کنند.

 

وجود حقیقی انسان روح اوست نه بدن او

امام جمعه سابق لندن با اشاره به این که وجود حقیقی انسان روح او است نه بدن او، افزود: متأسفانه افراد در انتخاب همسر به ظاهر و دارایی او نگاه می کنند و کسی به باطن فرد مقابل توجه نمی کند و باطن او را ملاک خود قرار نمی دهد؛ در حالیکه وجود حقیقی انسان روح است نه بدن.

 

رییس دانشگاه ایلیا هلند اظهار داشت: هنگامی که افراد به خواستگاری می روند سؤال نمی کنند که آیا فرد مقابل در برابر گناه استقامت دارد یا خیر؟ نگاه افراد جسمانی است و حسن باطن که همان روح انسان است را نگاه نمی کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: چرا در عصر کنونی زوجین با پدر و مادر خود زندگی نمی کنند؟ جدا زندگی کردن زوجین از پدر و مادر معارض با فرهنگ اسلامی است و نوعی غرب زدگی است.

 

در زندگی ایثار داشته باشید

وی با خاطر نشان کردن این که هدف ازدواج تکامل انسان ها است، ابراز داشت: تکامل یعنی ایثار؛ از این رو است که انسان باید در زندگی ایثار کند.

 

امام جمعه سابق لندن افزود: به طور قطع اگر رفتاری با پدر و مادر خود انجام دهید، فرزندان شما نیز آن رفتار را با شما انجام خواهند داد، بنابراین مراقب باشید که با پدر و مادر خود چگونه رفتار می کنید.

 

رییس دانشگاه ایلیا هلند به ارزش و جایگاه پدر و مادر اشاره و اظهار داشت: در دین مبین اسلام آمده است که نگاه کردن به چهره پدر و مادر عبادت است. پدری که سال ها زحمت شما را می کشد، انصاف نیست که بعد ازدواج او را تنها بگذاریم.

 

مرحله انتخاب همسر از مسائل بنیادی در تربیت فرزند است

حجت الاسلام کاظمی گفت: زمانی همسران در ازدواج به تکامل می رسند که پدر و مادر همسر خود را پدر و مادر خود بدانند.

 

امام جمعه سابق هلند ابراز داشت: قبل از ازدواج باید فرزندان نسبت به این امر مهم آگاهی داشته باشند و مطلع باشند که بعد ازدواج چه مسائلی بر افراد حرام یا مکروه و مستحب است.

 

نسرین هژبری، مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد در ادامه این نشست گفت: ما صاحب دین جهانی هستیم و قرآن پاسخ گوی همه مسائل ما است.

 

وی ابراز داشت: اندیشمندان اسلامی معتقد هستند، مراحل تربیت فرزند به قبل از ازدواج و به مراحل انتخاب همسر و شرایط انعقاد نطقه بازگشت می کند و این مسائل در تربیت فرزند از مسائل بنیادی است.

 

گفتنی است در این نشست، افراد برتر به ارائه مقالات خود پرداختند و مقالات توسط اساتید در پنل ارزیابی شد؛ مقالاتی با موضوعات بررسی تأثیر تحصیلات والدین بر رشد شخصیت صلح طلبی فرزندان، نقش فرهنگ فناوری اطلاعات در ایجاد صلح در خانواده از جمله مقالاتی بود که در این نشست بررسی شد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، ازسوی مسؤولان و اساتید از دو نرم افزار همسرانه و سبک زندگی رونمایی شد./1309/202/ب3

ارسال نظرات