۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۶۰۴
در میزگرد همایش عزت ملی مطرح شد؛

اظهارات برخی افراد علیه زنان نماینده مجلس فرافکنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان برخی که علیه بانوان در مجلس شورای اسلامی مطرح می‎کنند، گفت: این که می گویند نمایندگان خانم همیشه ساکت هستند فرافکنی است.
فاطمه رهبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میزگرد همایش عزت ملی بعداز ظهر امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران با حضور خانم ها لاله افتخاری و فاطمه رهبر برگزار شد.

 

در این میزگرد لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: قبل از انقلاب می گفتند بدون قدرت شرق و غرب ادامه راه امکان ندارد و باید به یکی از این دو قدرت تکیه کرد ولی امروز قدرت ها بدون هیچ تشریفاتی به دیدار رهبر می‌روند، پیش از انقلاب نیز خانم ها در این عزت ملی که الان داریم دخالت داشتند و هم چنین در هنگام جنگ نیز همین گونه بود، پس از آن سال ها در کنار جانباز هایشان خدمت کردند و به این خدمت نیز افتخار می کنند.

 

رهبر در سخنانی، گفت: در بند 21 قانون اساسی برابری زن و مرد را اعلام کرده و نشان می دهد، برخی ها که می خواهند در انتخابات شعار های تغییر چهره مردانه مجلس را سر دهند، در این اصل دولت موظف است حقوق زنان را در قسمت های مختلف طبق موازین اسلامی ارائه دهد.

 

وی افزود: بعد از قانون اساسی بحث چشم انداز 20 ساله کشور را داریم که اگر بخواهیم نقش زنان را در عزت ملی مشخص کنیم باید ببینیم این نقش بر اساس کدام حکمت و مصلحت باشد، اگر قرار باشد این برنامه ها را بنویسیم و به آن ها عمل نکنیم دیگر به چشم انداز خود دست پیدا نمی کنیم.

 

رهبر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شما می بینید که می گویند زنان مجلس ساکت هستند و این به نظر من فرافکنی است، در ماده 230 و 227 دولت را ملزم کردیم که در مورد خانواده و زنان یک برنامه ارائه کند و الان برنامه پنجم تمام شده و ما هنوز هیچ ماده ای از این ندیده ایم، در دولت قبل گفتند در حال چمع آوری اسناد هستیم اما با تغییر دولت تمام اسناد کنار رفت.

 

وی ادامه داد: طبق ماده 230 که 14 محور در مورد زنان دارد و گزارشی که به ما داده اند 18 تفاهم نامه در سال 93 تا 94 به ما ارائه داده اند که به نظر خودشان 100 درصد محقق شده است که برای ما این موضوع مورد سوال بود، دستاورد تفاهمنامه فقط ایجاد دغدغه بوده است و آن یعنی هر وقت سوال می کنیم می گویند که ما دستگاه اجرایی نیستیم، آیا دستگاهی به جز معاونت زنان دولت در کشور وجود دارد.

 

افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زنان ما هم حق دارند و هم تکلیف. می گویند مجلس دو هفته دیگر کار کند ما اینکار را می کنیم ولی چه چیزی را باید بررسی کنیم، لایحه بودجه که نیامده و برنامه ششم توسعه هم نیست، می گویند در بحث تایید صلاحیت، زنان مجلس ساکت بودند در صورتی که ما نامه دادیم تشکر کردیم و این وظیفه ما است.

 

وی افزود: بحث دیگر ورود زنان به ورزشگاه است که کارشناسی نشده می باشد و شاید فقط دو نفر گفته باشند که ما دوست داریم، خانم ها دوست ندارند تماشاچی باشند تا کی باید در حاشیه بمانند، زن و مرد مانع رشد یکدیگر نیستند بلکه دو بال برای سیر از خاک به افلاک اند و اگر این عقیده بود وقتی یک اجلاس برگزار می شود می بینیم که اسم نماینده ما وجود دارد اما دولت اجازه جضور معاون را نداده است.

 

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: یک تفاهمنامه بین صندوق جمعیت سازمان ملل و معاونت زنان دولت داریم که تاریخ تفاهمنامه از سال 90 تا 94 می باشد و جالب اینجاست که این دولت سال 92 امده و چگونه مسؤولیت سال 90 را بر عهده گرفته است، وقتی ما اسناد را خواستیم دیدیم که این برنامه در راستای برنامه سازمان ملل برای ایران بوده و این یک انحراف است، می گویند که این برجام کوچک در حوزه زنان است، خانم مولاوردی می گوید طبق قانون نباید مجلس دخالت کند که شورا نگهبان گفته هرگونه قراردادی که برای ایران تعهد ایجاد کند باید به مجلس بیاید که در این تفاهمنامه 19 بند وجود دارد و برای ما تعهدی را ایجاد کرده است./811/203/ب3

ارسال نظرات