۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۵۸۰
امام جمعه قزوین:

ذکر یکی از عوامل هماهنگی با خدای متعال و ارتقای سلامت است

خبر گزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در قزوین ذکر را یکی از عوامل هماهنگی با خدای متعال و ارتقای سلامت انسان معرفی کرد و بیان کرد و گفت: کسانی که با ذکر با خدای متعال ارتباط عمیق برقرار می‌کنند نسبت به سایرین از جایگاه والاتری برخوردار هستند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز در همایش سلامت معنوی که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: این‌که دانشگاه‌ها و جامعه جهانی به نقش معنویت و دین در سلامت پی‌برده‌اند، بیان‌کننده ظهور عقلانیت در جوامع بشری است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از نام‌های خدا سلام به معنای سلامتی و عافیت است، افزود: خدای متعال مبدأ، ریشه و عامل اساسی سلامت است و هرگونه نا هماهنگی با مبدأ و منشأ سلامتی، موجب می‌شود روح و جسم انسان از سلامتی فاصله گرفته و دچار ناهماهنگی و زیان شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه باید رابطه‌هایمان را با خدای متعال عمیق‌تر کنیم، ابراز کرد: هر کسی با خداوند هماهنگ نشود، به هشدارهای خداوند توجه نکند و دستورالعمل زندگی خود را از خدا نگیرد، در خفقان و تاریکی است و خودش را پیدا نکرده است.

 

رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: کسانی که در ظلمات زندگی می‌کنند از سلامت روحی و جسمی برخوردار نیستند و باید برای بهره‌مندی از سلامت کامل از عالم تاریکی به سمت عالم روشنایی مهاجرت کنند.

 

ذکر، عامل هماهنگی با خدای متعال و ارتقای سلامت انسان است

این استاد حوزوی ذکر را یکی از عوامل هماهنگی با خدای متعال و ارتقای سلامت انسان معرفی کرد و بیان کرد: کسانی که با ذکر با خدای متعال ارتباط عمیق برقرار می‌کنند نسبت به سایرین از جایگاه والاتری برخوردار هستند و از سه رکن چشم، گوش و قلب بهره‌مند می‌شود.

 

امام جمعه قزوین با توجه به نعمت‌های خدادادی به انسان، خاطرنشان کرد: اگر انسان شکر بهره‌مندی از نعمت‌های چشم، گوش و قلب را به‌جای بیاورد، ارتقای معنوی می‌یابد و به مرحله بصر، گوش و سمع دست پیدا می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ارتقای معنوی مربوط به روح انسان است که بر سلامت جسم اثر می‌گذارد، اضافه کرد: ارتقای معنوی مربوط به روح انسان است و مذکر و مؤنث در آن مطرح نیست و این تعبیر شبیه تفاوت مرد و زن را نیز از میان می‌برد.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت وجود پروردگار عالمیان گفت: هیچ چیز در آسمان‌ها و زمین نیست، مگر اینکه مشغول عبادت خداست و هر چیزی که با آن سرو کار داریم مشغول ذکر خداوند است و اگر به این امر ایمان پیدا کردیم، به مبدأ و منشأ عالم باز می‌گردیم./955/203/ب1

ارسال نظرات