۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۴۵۷۴
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:

دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تحکیم بنیان خانواده را از نخستین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: در جامعه، مدارس و دانشگاه آموزش هایی برای جوانان و نوجوانان مطرح می شود که نباید تا قبل از ازدواج مطرح شود و این یک آسیب و تهاجم است و باید به آن دقت شود.
خانواده با نشاط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کبری خزعلی، رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در همایش تخصصی بانوان فاضله هم عصر استاد طاهایی با محوریت بررسی سیره استاد اعتمادی امروز در مکتب علمی تحقیقی نرجس برگزار شد، گفت: استاد طاهایی و اعتمادی زنان فداکار و دانشمندی بوند که در عرصه های مختلف بصیرت بخشی و روشنگری داشتند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به نفوذ فرهنگی، اظهار کرد: بصیرت و مرزبانی فقط در مرزهای سیاسی، اقتصادی و نظامی نیست بلکه مرز فرهنگی بزرگ ترین مرز است.

 

خزعلی به توجه استاد طاهایی و اعتمادی به بصیرت افزایی درباره نفوذ فرهنگی اشاره و ابراز کرد: این اساتید در این عرصه ها بصیرت افزایی و هداییت بخشی داشتند.

 

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره و بیان کرد: در قبل از انقلاب به خاطر فضای فاسد اجتماعی حضور زنان در اجتماع کمرنگ بود اما با انقلاب اسلامی در پی جبران برآمدیم اما از یک اصل مهم غافل شدیم و آن این که خود را با دستورات و مطالبات رهبر معظم انقلاب تطبیق دهیم.

 

شبیخون دشمن به سبک زندگی اسلامی و جمعیت در کشور

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب به نفوذ دشمن به درون خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فراخوان جدی و جهادی دادند که جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی از درون خانواده است.

 

خزعلی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب به بحث سبک زندگی اسلامی و جمعیت اشاره و اذعان کرد: ما تهدید سیاسی، نظامی و تحریم ها را داشتیم اما در هیچ موضوعی  با اندازه سبک زندگی اسلامی و جمعیت تأکید نداشتند.

 

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده خاطرنشان کرد: انقلاب بزرگ ترین هدف دشمن است و جنگ جمعیتی، از بین بردن نسل شیعه از مهم ترین نقشه های دشمن است که با وجود تأکید و هشدار جدی رهبر معظم انقلاب نسبت به آن توجه چندانی نداریم.

 

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به نفوذ فردی و اجتماعی دشمن، گفت: در دوره قبل از اصلاحات آمریکا به صورت علنی که روی یاران و نزدیکان امام کار و سعی می کنیم که درون خانه علما نفوذ کنیم اما در اجرای این نقشه موفق نشدند البته شاید تا حدودی به نقشه های خود دست یافته باشند.

 

خزعلی افزود: افراد نفوذی را به راحتی می توان شناخت بنابراین دشمن به نفوذ جریانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران متوصل شد تا با نفوذ در دستگاه های اجرایی، مدیریتی و قانون گذاری کار خود را به انجام برسانند.

 

لزوم بصیرت در برابر نقشه نفوذ دشمن

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به بی بصیرتی مسلمانان در تاریخ و تنها گذاشتن امام حسین در عاشورا، گفت: در عاشورا تنها 72 نفر در رکاب امام حسین حضور داشتند، آیا ضعف در اسلام است و یا مسلمانی که با وعده و وعید خلفا تطمیع و تغییر کردند، این به این خاطر است که مسلمانی در آن ها نهادینه نشده است.

 

وی به تأکید استاد اعتمادی به بصیرت فکری و سیاسی اشاره و بیان کرد: باید به صدر اسلام توجه داشت که چه کسانی بیشترین تلاش را برای اسلام داشتند و از بهترین خدمتگذاران انقلاب بودند اما در فاصله کمی به خاطر نهادینه نشدن مسلمانی در ان ها تغییر کردند.

 

خزعلی مسائل اقتصادی و خلاف اخلاق را از ابزارهای دشمن دانست و گفت: ازدیاد تجرد و طلاق در جامعه زمینه ساز بسیاری از مشکلات می شود.

 

دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، تحکیم بنیان خانواده را از نخستین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان و بیان کرد: در جامعه، مدارس و دانشگاه آموزش هایی برای جوان ها و نوجوان ها مطرح می شود که نباید تا قبل از ازدواج مطرح شود و این یک آسیب و تهاجم است و باید به  آن دقت شود.

 


وی مطرح کردن ازدواج های سفید و موقت را نقشه نفوذ دشمن بیان و اظهار کرد: دشمن با مطرح کردن این مسائل تلاش می کند که خانواده نباشد و اگر با ازدواج موقت به صورت شرعی و قانونی باشد، خانواده وجود نخواهد داشت.

 

خزعلی افزود: در برابر این ابزار نفوذ دشمن باید فعالان فرهنگی، حوزویان، دولت و مجلس بایستد.

 

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به این که در برنامه پنجم توسعه مسؤولیت رشد مردم در همه جهت به بخش بهداشت واگذار شده است، گفت: سلامت معنوی افراد در همه عرصه های به بخش بهداشت واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: حوزه نباید به این امر بی تفاوت باشد چرا که  وقتی فرد جسم و روح خود را به خانه بهداشت می سپارد دیگر چه نیاز به حوزه و روحانیت دارد و این یک آسیب است.

 

خزعلی به بحث تنظیم خانواده و کتنرل جمعیت در بخش بهداشت اشاره و بیان کرد: با پیگری های انجام شده تنظیم خانواده در خانه های بهداشت اجرا نمی شود همچنین مجازات برای فرزند چهارم برداشته شد اما هنوز ضعف داریم./1310/202/ب1

ارسال نظرات