۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۵۷۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کمیته امداد شبکه‌های توانمندسازی مددجویان راه‌اندازی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین و ماندگارترین عملکرد کمیته امداد است، از مسؤولان این نهاد خواست تا اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های توانمندسازی مددجویان کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با کارکنان کميته امداد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌های این نهاد در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و رفع نیازمندی‌های موجود در جامعه، اظهار کرد: امروز فعالیت‌های امداد در کشور اثرگذار و ملموس است.

 

وی توانمندسازی افراد جامعه را عملکرد کمیته امداد برشمرد و با تأکید بر راه‌اندازی شبکه‌های توانمندسازی مددجویان از سوی این نهاد، افزود: راه‌اندازی این شبکه‌ها می‌تواند نقطه مثبت مهمی در رفع محرومیت و توانمندسازی افراد باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با پتانسیل‌هایی که از کمیته امداد سراغ داریم این نهاد می‌تواند با راه‌اندازی شبکه‌های توانمندسازی مددجویان، بخش اعظمی از محرومیت در جامعه را رفع کرده و روحیه خودباوری و استقلال را در بین افراد گسترش دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: امروز یک فرد توانمند شده با حمایت‌های کمیته امداد می‌تواند 10 نفر دیگر را نیز توانمند کند که ادامه این روند در جهت رفع و گره‌گشایی از مشکلات جامعه بسیار مؤثر است.

 

وی راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده را نیز از دیگر مواردی ذکر کرد که توجه به آن برای رشد و توسعه اشتغال پایدار در جامعه بسیار مهم است چراکه به گفته او راه‌اندازی این بنگاه‌ها باعث ایجاد استقلال و شخصیت‌پروری سازنده در افراد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کار کردن در کمیته امداد و خدمت‌رسانی به محرومان نوعی عبادت است، خطاب به کارکنان و فعالان کمیته امداد، اظهار کرد: خدمت با خلوص نیت شما امدادگران، در جامعه بسیار تأثیرگذار بوده و شایسته تقدیر است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دیگر دوره خدمات مقطعی گذشته و امروز بیش از گذشته به رسیدگی عمقی به وضعیت خانواده‌ها نیازمندیم، تصریح کرد: در این راستا می‌بایست کمیته امداد در جهتی حرکت کند که مددجویان را به توانمندی رسانده و تا جایی که شده وابستگی‌ها به کمیته امداد کمتر شود.

 

وی ادامه داد: نباید به این فکر باشیم که نیاز مستضعفان را مقطعی حل کنیم بلکه باید به شکل بنیادی به این مهم توجه شود تا یک مجموعه توانمند شکل بگیرد؛ یعنی خود مددجویان به جایی برسند که بتوانند برای دیگران اشتغال ایجاد کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به خدمات امام و تأثیر تفکرات و نیروی الهی بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی بر جامعه ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان سومین بت‌شکن تاریخ است که در طول رهبری معنوی و باعظمت خود، بت‌های قدیم و جدید که شاه و آمریکای جنایتکار و مستکبر بود را شکست.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه امام به هدفش ایمان داشت و می‌دانست که می‌تواند حکومت اسلامی را اداره کند، اظهار کرد: یکی از اقدامات امام راحل در راستای حمایت از محرومان بنیان‌گذاری نهاد کمیته امداد بود به گونه ای که می‌توان کمیته امداد را حاصل توجه ویژه امام(ره) به قشر مستضعف جامعه ذکر کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات