۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۴۴۹
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

فضای مجازی عرصه ای مناسب برای نشر اندیشه های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کنگاور با تأکید بر لزوم فعالیت طلاب در عرصه های مجازی، گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای نشر اندیشه های اسلامی در میان مخاطبان پرشمار در اختیار طلاب و روحانیان قرار داده است.
رسانه و فضاي مجازي

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از فعالیت طلاب و روحانیان در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: طلاب و روحانیان، دین اسلام و معارف الهی را در فضای مجازی نشر می دهند.

 


مدیر حوزه علمیه کنگاور حضور طلاب متخصص در فضای مجازی را با اهمیت خواند و ابراز داشت: با توجه به هجمه های دشمنان در فضاهای مجازی، فعالیت طلاب و تبلیغ دین در این عرصه و مقابله با دشمنان با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب، آسیب های اجتماعی میان نسل جوان و نوجوان را کاهش خواهد داد.

 


وی در ادامه در خصوص اثرات فضای مجازی بیان داشت: بیان دستورات الهی در فضای مجازی سبب انتشار سریع آن به تمامی نقاط جهان شده و قطعا کاربران بسیاری با اسلام ناب محمدی آشنا می شوند، فضای مجازی بستری مناسب برای نشر اندیشه های اسلامی در میان مخاطبان پر شمار، در اختیار طلاب و روحانیان قرار داده است.

 


مدیر حوزه علمیه کنگاور تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در فضای مجازی در جهت ترویج اندیشه های اسلامی و انقلابی بهره برد و با رویکردی مثبت و سازنده به این عرصه ورود پیدا کرد، نباید اجازه داد دشمنان با تسلط کامل بر این فضا بر اندیشه و افکار جوانان اثر گذاشته و سبب گمراهی آن ها شوند، فضای مجازی موقعیتی بی نظیر جهت تعامل بی واسطه طلاب و روحانیان با نسل جوان در اختیار نهاده است.

 


حجت الاسلام عطایی بیان داشت: رواج تفکر اسلامی به واسطه فعالیت طلاب و مروجان دین در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد از این رو طلاب نسبت به این امر باید اهتمام ویژه ای داشته، فعالیت در این فضا حمایت مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه را می طلبد.

 


وی با بیان اینکه در فضای مجازی عرفان های نوظهور به شدت در حال افزایش بوده و مخاطبان بسیاری را نیز جذب می کنند اظهار داشت: یکی از وظایف طلاب بصیرت افزایی به کاربران در فضای مجازی است از این رو می توانند با استفاده از تخصص و تسلط به مسائل دینی و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب انوار سعادت بخش الهی را در فضای مجازی نشر دهند.

 


مدیر حوزه علمیه کنگاور از راه اندازی وبلاگی در حوزه علمیه کنگاور خبر داد و بیان داشت: طلاب همانطور که با تبلیغ چهره به چهره معارف الهی را ترویج می دهند می توانند با استفاده از این ابزار نیز احکام و دستورالعمل های دین اسلام را نیز در عرصه های مجازی نشر دهند.

 


حجت الاسلام عطایی در پایان گفت: عرصه های ارتباطی در دنیای نوین متفاوت با گذشته است، طلاب و روحانیان نیز باید به اقتضای زمان از روش های نوین برای جذب حداکثری جوانان به اندیشه های اسلامی بهره برده و چراغ هدایتی در دنیای مجازی برای یافتن صراط مستقیم برای نسل جوان را روشن نگاه دارند./857/302/ب1

ارسال نظرات