۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۳۷۴
آیت الله نوری همدانی:

اقتصاد کشور را به برجام گره نزنیم/ چشم دوختن به بیگانه دردی از ما دوا نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی علاج و راه حل مشکلات اقتصادی کشور را نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی دانست و تأکید کرد: نباید از بیگانه انتظار داشت به ما کمک کند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌ها و منابع داخلی جهت حل مشکلات کشور اظهار داشت: دنیای استکبار و غرب دلشان به حال ما نمی‌سوزد و نباید انتظاری از آنان داشت بلکه باید روی پای خودمان بایستیم.
 
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور را نباید به مسأله تحریم‌ها و برجام گره زد، ابراز داشت: 80 درصد مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم‌ها ندارد، ما منابع و امکانات بسیاری در داخل کشور داریم که متأسفانه به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم از آن‌ها به درستی استفاده کنیم.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: پول‌های بلوکه شده ایران که اکنون آزاد شده و طبق برخی از اخبار بیش از 100 میلیارد دلار است باید در مسیر تولید و رونق واحدهای تولیدی به کار گرفته شود.
 
اشراف بر نظارت بازار و قیمت‌ها هم در کالا و هم در خدمات نکته دیگری بود که حضرت آیت الله نوری همدانی به آن اشاره کرد و گفت: مسأله معیشت برای مردم بسیار مهم است و متأسفانه کمتر بر بازار و قیمت‌ها نظارت می‌شود و همین مسأله مردم را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین خاطرنشان کرد: نباید چشم به خارج داشته باشیم که آن‌ها به ما کمک کنند، مشکلاتمان را باید با نگاه و تکیه به ظرفیت‌های درونی حل کنیم.
 
وی یادآور شد: ما در بعد نظامی و سیاسی خودکفا هستیم و در بخش اقتصاد نیز با همین نگاه می‌بایست مشکلاتمان را حل کنیم.
 
این مرجع تقلید اظهار داشت: اگر با وحدت و اتحاد و مدیریت صحیح از منابع استفاده کنیم غنی خواهیم شد و مشکلات اقتصادی نیز رفع خواهد گشت.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مشکلات بانک‌ها زد و گفت: سرمایه‌های بسیاری در اختیار سیستم بانکی است که این سرمایه‌ها باید در مسیر تولید قرار گیرد./924/پ202/ج1
ارسال نظرات