۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۴۲۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

معنویت گرایی قطب اساسی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در زمان بسته شدن درهای امید و پیروزی به روی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، پیروزی انقلاب اسلامی به همه نیاز های جامعه بشری پاسخ مثبت داد، گفت: بدون شک معنویت گرایی محور شاخص انقلاب اسلامی ایران و وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها شده است.
انقلاب اسلامي ايران

حجت الاسلام  محمد کازری استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مبانی فکری و اندیشه های ناب اسلامی را عامل تزلزل حکومت های دیکتاتوری خواند و گفت: در شرایط امروز منطقه بسیاری از مردم با الگو برداری از انقلاب در صدد رهایی از چنگال سلطه هستند از این رو دشمنان در برابر این خیزش عظیم تمام توان خود را بسیج کرده اند تا از نفوذ تفکر انقلاب به دنیا ممانعت کنند.


وی ادامه داد: بسیاری از قلب های مردم دنیا به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کرده و پیروزی انقلاب اسلامی با عقلانیت برگرفته از معنویت، خلا جامعه بشری را در این برهه حساس و تاریخی جبران کرده است زیرا که بنا به اعتقاد اندیشمندان اروپایی سیستم حکومتی غرب رو به افول گرایش  دارد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در زمان بسته شدن درهای امید و پیروزی به روی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر، پیروزی انقلاب اسلامی به همه نیاز های حقوقی و حقیقی جامعه بشری پاسخ مثبت داد، تصریح کرد: بدون شک محور و قطب اصلی انقلاب اسلامی ایران معنویت گرایی بوده و همین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها نیز شد.


حجت الاسلام کازری با بیان این که برای پیروزی در نبرد گفت‌وگوی تمدنها باید خلاء معنویت را ابتدا در خودمان و سپس در سایر آحاد جامعه و بشریت جبران کنیم، خاطر نشان کرد: ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان از دوران هشت سال جنگ تحمیلی به جای مانده و توطئه ها علیه انقلاب اسلامی نشان می دهد  آنها فهمیدند که معنویت بر انقلاب حاکم است.


وی با بیان این که غربی ها تمام توان خود را برای بی تفاوت کردن مردم نسبت به آرمان‌ها و ارزش های اصیل انقلاب پیاده کردند، اظهار کرد: بدون شک امروز برخی از کشور ها شعار امام می دهند اما از مبانی و مکتب امام فاصله گرفته اند و از حقیقت اسلام غافل شده اند و بر اساس منافع شخصی عمل می کنند که از همان راه نیز ضربه خواهند خورد./864/302/ب3

ارسال نظرات