۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۱۶۹
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی:

تولیدگر نظریه در حوزه حکومت داری باشیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان گفت: باید تولیدگر نظریه در حوزه حکومتداری همانند مردم سالاری دینی باشیم، اگر پیام اسلام و عقلانیت آن به درستی تبیین شود خود به خود قیام صورت می گیرد؛ در عصر حاضر شیوه استعمار به صورت فرانو است که در آن از واژه های مقبول در عرصه بین الملل همانند حقوق بشر و آزادی استفاده می شود و جوانان را فریب می دهند.
حجت الاسلام رمضاني رييس مدير مرکز اسلامي هامبورگ حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مدرس امام خمینی(ره) فیضیه برگزار شد؛ با اشاره 143 سوره بقره، به تبیین نقش عالمان در معرفی دین پرداخت.


وی افزود: غالبا امت وسط در این آیه را به معنای معتدل گرفتند تا شاهد و گواه باشند اما علامه طباطبایی در المیزان می فرماید امت وسط اینگونه نیست که همه مسلمانان را در بگیرد بلکه کسانی را شامل می شود که وحی را به درستی به جامعه منتقل کنند.


رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان پیامبر اسلام به عنوان الگوی جامعه بشری است، اظهار داشت: ایفای نقش وساطت بسیار مهم بوده که بر عهده عالمان است تا پیام سنگین را به صورت جامعه تلقی کرده و آن ها را تبیین کنند؛ در این معنا شاهد در آیه به معنای الگو است از این رو روحانیت باید الگو باشد.


وی ادامه داد: شیعیان باید ممثل، نماینده و زینت اهل بیت طاهرین(ع) باشند، اگر انسان می خواهد نقش الگویی ایفا کند باید جامع بین علم و عمل باشد؛ تفقه به معنای فهم عمیق است که انسان باید در متن وجود خود آن را پیاده کند تا بتواند انتقال دهد.


رییس اتحادیه علمای اروپا با بیان این که مردم دیانت خود را مرهون روحانیت هستند، نقش علما در طول تاریخ را برجسته عنوان کرد و ابراز داشت: اگر روحانیت اصیل در طول تاریخ نبود این دین باوری و دین داری در جامعه شیعه تحقق پیدا نمی کرد.


وی عنوان کرد: ضروری ترین رابطه در حیات بشری رابطه با خداوند است از این رو مردم از عالمان دینی توقع دارند که در جامعه تبیین دین داشته باشند که انتظاری به جا است.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی فیضیه را مرکز فکری انقلاب دانست و با اشاره به دستاوردهای بین المللی انقلاب خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از سه رکن اسلامیت، رهبری و امت تشکیل شده که در حدوث و بقای آن نقش دارند.


وی اضافه کرد: باید تولیدگر نظریه در حوزه حکومتداری همانند مردم سالاری دینی باشیم، اگر پیام اسلام و عقلانیت آن به درستی تبیین شود خود به خود قیام صورت می گیرد؛ در عصر حاضر شیوه استعمار به صورت فرانو است که در آن از واژه های مقبول در عرصه بین الملل همانند حقوق بشر و آزادی استفاده می شود و جوانان را فریب می دهند.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت امام فرمودند با قانون اسلام می توان جامعه را اداره کرد، گفت: قرآن قانون حیات و آخرت را برای انسان بر اساس نیازهای آنان بیان کرده است، زمانی که حضرت امام(ره) مدیریت جامعه بر اساس اسلام را مطرح کردند بسیاری باور نداشتند.


وی افزود: بسیاری مدعی اسلام هستند اما اسلام را تکه تکه معرفی می کنند، معجزه انقلاب خود را در غرب و قاره های گوناگون نشان داده است، امروزه در آلمان و انگلیس هر کدام دو هزار و 700 مرکز اسلامی وجود دارد و 10 درصد مردم فرانسه مسلمان هستند.


رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که در بسیاری از مراکز علمی گفتمان شیعه در زمینه های گوناگون بررسی می شود، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران اسلام و تشیع در حال گسترش است.


وی ادامه داد: درباره غرب دو دیدگاه وجود دارد، عده ای مرعوب غرب بوده و نسبت به آن کاملا مثبت اندیش هستند، عده ای دیگر نیز منفی گرای مطلق هستند که به نظر می رسد باید قسم سومی در نظر گرفته شود چون رهبر انقلاب فرمودند که می توان از دانش رو استفاده کرد منتهی باید محوای آن را اسلامی کرده و در مسیر رشد نظام به کار گرفته شود.


رییس اتحادیه علمای اروپا با بیان این که اسلام سکولار خطری جدی است، ابراز داشت: اسلام نباید به گونه ای معرفی شود که افراد را گوشه نشین کند؛ متأسفانه خروجی فضای تربیتی غرب انسان هایی لاییک و سکولار است؛ نسل امروز غرب بی هویت شده است.


وی عنوان کرد: عظمت شیعه و اهل بیت(ع) به عقلانیت و معنویت است، امروز هر کس عقیده و فرهنگ جهانی داشته باشد برنده است؛ اسلام افراطی مدیریت پیچیده جهانی دارد که صهیونیست ها به دنبال آن هستند که نتیجه آن خشونت گرایی می شود.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: داعش به دلیل خوی توحش هراس را اگر چه مقطعی در غرب به وجود آورده است که همان اسلام هراسی نام دارد، مکتب شیعه می گوید انسان باید عالم و متعلم باشد اما اسلام تکفیری و داعش بر قاتل بودن انسان تأکید دارد.


وی اضافه کرد: برخی نیز از فضا سوء استفاده کرده و موج سواری می کنند، به عنوان مثال در روز عاشورا برخی شبکه ها از صبح زود آموزش قمه زنی را آغاز می کنند حتی از انگلیس افرادی را برای آموزش قمه زنی به آلمان فرستادند و از احساسات جوانان سوء استفاده می کنند؛ رهبر انقلاب به عنوان یک مصلح دینی نقش خود را ایفا می کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات