۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۰۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی مطرح کرد؛

قانون‌مداری اساس حرکت در مسیر اسلام و انقلاب/ انتخابات فرصت جدیدی برای تنفس انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید در راه انقلاب عقب‌گرد و پس‌روی داشته باشیم، گفت: حرکت رو به جلو و پیشرفت در مسیر انقلاب در گرو قانون‌مداری و قانون‌گرایی است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با اعضاي ستاد دهه فجر خراسان شمالي حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر استان که به مناسبت آغاز ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل ولایت فقیه در استقرار و استمرار نظام مقدس اسلامی، اظهار کرد: جامعه ای که رهبر نداشته باشد به جایی نمی رسد و اگر امروز نظام اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت و توسعه رسیده، یکی از مهم‌ترین دلایل آن بهره‌گیری از وجود رهبری دینی و الهی است.

 

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل باید در همه شرایط پای انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه ایستاده و از دستاوردهای آن حفاظت کنیم، افزود: در واقع ولایت فقیه یک جلوه از ولایت رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش مردم در حکومت اسلامی و حمایت آنها از ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: اگر در زمان امام علی(ع) مردم کوتاهی نکرده و در برابر تضییع حق وی ساکت نمی نشستند، امام علی(ع) 25 سال خانه‌نشین نمی‌شد و تشکیل حکومت اسلامی نیز این اندازه به تعویق نمی‌افتاد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: مردم مسلمان ایران در زمان مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی مقاومت کرده و نگذاشتند چراغ حق خاموش شود بلکه حق خود را نسبت به ولایت فقیه ادا کردند که ثمره آن نیز استقرار نظام اسلامی در این کشور بود.

 

وی با تأکید بر اینکه اکنون نیز بایستی راه اصیل و اسلامی خود را ادامه داده و در مسیر انقلاب نه درجا بزنیم و نه عقب‌گرد داشته باشیم، تصریح کرد: در این راه پیش‌روی و پس‌روی پسندیده نیست بلکه می بایست همیشه پیرو انقلاب بوده و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حرکت روبه جلو و پیشرفت در مسیر انقلاب در گرو قانون‌مداری و قانون‌گرایی است، افزود: باید با نفس ولایت تنفس کرده و ملاک اعمال و رفتار خود را، رأی و نظر ولایت فقیه قرار دهیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: برای پیروزی انقلاب و استقرار و استمرار نظام اسلامی خون‌های پاک زیادی ریخته شده اند بر این اساس انقلاب و نظام مفت به دست نیامده که مفت نیز از دست برود.

 

وی با اشاره به حضور در صحنه و وفاداری مردم به انقلاب و نظام در طول حدود چهار دهه اخیر، اظهار کرد: این مردم و جامعه لیاقت خدمت و کار شبانه‌روزی را دارند و همان گونه که امام خمینی(ره) نیز فرمودند مردم و ملت ما از مردم زمان حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) برتر و بالاتر هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مسؤولان و متولیان وظیفه دارند برای این مردم، با روحیه جهادی و انقلابی فعالیت کرده و زمینه‌های حفظ و تحقق ارزش‌های اسلامی و آرمان های انقلابی را در این کشور فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: انتخابات فرصت جدیدی برای تنفس انقلاب است.

 

وی اضافه کرد: در هر انتخابات باتری انقلاب و نظام اسلامی برای ادامه مسیر شارژ شده و مردم به خدمت‌گزاران خود نمره می ‌دهند به همین دلیل باید با مشارکت حداکثری و گسترده آنها برگزار شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات