۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۱۳۹۰۰
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

بی‌برنامگی کارگزاران مهلک‌ترین سم برای اداره جامعه است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه یکی از شاخص های مهم کارگزاران حکومتی را برنامه‌ریزی و حرکت هدفمند می دانند، گفت: بر این اساس بی برنامگی کارگزاران حکومتی مهلک ترین سم برای یک نظام و مردم است.
حجت الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در برنامه آینه حقیقت از رادیو معارف با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم کارگزاران حکومتی در نهج البلاغه داشتن برنامه هدفمند برای نظام اسلامی و مردم است، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند «کارگزاری که بدون برنامه وارد عرصه و میدان حکمفرمایی شود بزرگترین خیانت را نسبت به امت اسلامی مرتکب شده و در این زمینه باید در درگاه الهی پاسخگو باشد».

 

وی افزود: بر همین اساس با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم اگر فردی تنها به پشتوانه آرای مردمی که دارد وارد عرصه حکمفرمایی و حکومت شود بدون اینکه دارای یک برنامه هدفمند باشد نسبت به مردم خیانت کرده و منفورترین مردم نزد خداوند است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حکمران در نظام اسلامی به جز دارا بودن برنامه هدفمند باید دارای عنصر عدالت هم باشد.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: در شرع مقدس اسلام حاکم اسلامی تا زمانی مطاع و واجب اطاعت است که عنصر عدالت در او وجود داشته باشد و زمانی که عدالت خود را از دست داد دیگر ولایت نداشته و اطاعت از او لازم نیست.

 

وی با اشاره به اینکه هدف نظام اسلامی حرکت در مسیری است که دین معین کرده و همین موضوع شاخصه حکومت اسلامی از حکومت غیر اسلامی است، ادامه داد: اگر حکومتی نتواند زمینه بندگی خدا را در جامعه فراهم کرده و نتواند نماز و زکات را در جامعه محقق کند آن حکومت، حکومت اسلامی نیست.

 

سخنران حرم حضرت معصومه اظهار کرد: در نظام اسلامی اصل اجرای احکام الهی است بنابراین کارگزاری که تنها هدفش برآورده کردن خواسته‌های دشمنان اسلام و غرب است نمی‌تواند در نظام اسلامی جایگاهی داشته باشد زیرا هدف نظام اسلام چیزی جز اجرا کردن حدود الهی نخواهد بود.

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: براساس شاخصه هایی که در بالا گفته شد یعنی عدالت، برنامه‌ریزی هدفمند و اجرای احکام الهی مردم می‌توانند یک کارگزار خوب را در نظام انتخاب کنند و انتخاب یک کارگزار خوب نقش سرنوشت سازی در ادامه حیات هدفمند و مفید نظام اسلامی داشته و همچنین جلوی توطئه های دشمنان را تا حدود زیادی می گیرد./968/ت302/ی

ارسال نظرات