۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۸۹۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توانایی تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انتخابات و توانایی تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی از سوی مردم، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران است.
حجت الاسلام يعقوبي- گردهمايي طلايه داران فجرآفرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در گردهمایی «طلایه‌داران فجرآفرین» که در آستانه فرا رسیدن دهه فجر با حضور علمای شیعه و سنی استان در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی، دهه فجر را فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین این دستاوردها دانست.

 

وی با بیان اینکه آزادی یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: اکنون ملت ایران آزاد بوده و در قالب انتخابات می توانند سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را تعیین کنند به گونه ای که هر نفر در اداره کشور و نظام اسلامی سهم داشته و رأی و نظر او مؤثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: ملت مسلمان ایران با انقلاب اسلامی خود و استقرار نظام دینی در این سرزمین به همه دنیا ثابت کردند که اگر بخواهند و اراده کنند می توانند در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌ها و زورمندان مستکبر ایستادگی کرده و حق خود را بگیرند.

 

وی با بیان اینکه اکنون انقلاب و نظام اسلامی به الگویی برای ملت های آزاده دنیا بدل شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی راه مقابله با استکبار جهانی و رسیدن به آزادی تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی را به جهانیان آموخت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ملت ایران با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در کشور، عزت‌مند و مقتدر شده است، افزود: این عزت و اقتدار به معنای نفوذناپذری در برابر دشمنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم ایران در طول حدود چهار دهه گذشته نفوذناپذیری خود را به اثبات رساندند به گونه ای که در برابر انواع تهدیدها و تحریم ها سر خم نکرده و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

 

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب و نظام اسلامی اکنون در تمامی عرصه های امنیتی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توان ایستادن بر روی پای خود را داشته و به فضل الهی به بصیرت اجتماعی و بلوغ سیاسی، علمی و دینی رسیده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اکنون ملت ایران به درجه‌ای از بصیرت و دیانت رسیده‌اند که می توانند مصلحت خود را در عرصه های مختلف تشخیص دهند، افزود: باید این بصیرت انقلابی و آگاهی اسلامی روز به روز در جامعه تقویت شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه همه ما باید شکرگزار نعمت عظیم انقلاب و نظام اسلامی باشیم، اظهار کرد: همان گونه که حضرت محمد(ص) فرمودند: «الإِیمَانُ نِصْفَانِ؛ نِصْفٌ شُکْرٌ وَنِصْفٌ صَبْرٌ» و نصف ایمان را شکر و نصف دیگر را صبر توصیف کردند، ما نیز در جشن انقلاب شکر این نعمت عظیم را به جای می آوریم.

 

وی با بیان اینکه شکر دارای سه مرحله قلبی، زبانی و عملی است، اضافه کرد: برای شکر قلبی باید ریشه را شناخت چرا که شناسایی منعم مرحله اول شکر است، مرحله دوم شکر زبانی بوده و مرحله سوم که مهم‌تر نیز هست، شکر عملی و میدانی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برای شکر عملی در رابطه با انقلاب و نظام اسلامی باید تلاش کنیم تمام فکر و امکانات ما در راستای پیشرفت انقلاب مصرف شود به گونه ای که فکر ما برای پیشرفت و نه انحراف انقلاب و امکانات و ثروت ما نیز در راه طاعت خداوند و نه معصیت به کار رود./9314/202/ب1

ارسال نظرات