۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۸۳۲
آیت الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از کارکان نیروی انتظامی؛

حضور حداکثری مردم در انتخابات جلوی نفوذ دشمن را می گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات را عامل اقتدار و عزت نظام اسلامی و جلوگیری از نفوذ دشمن ارزیابی کرد و همگان را به تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب در این باره فراخواند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز یکشنبه در دیدار با جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با اشاره به آیه 71 سوره توبه بیان داشت: زنان و مردانی که به مقام ایمان رسیده اند در صورتی که دارای 5 صفت بیان شده در این آیه باشند مورد رحمت خداوند قرار می گیرند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: دوستی با یکدیگر نخستین صفتی است که در این آیه بیان شده است؛ افراد با ایمان همگان پرست هستند نه خود پرست و تمام خوبی هایی را که برای خود می پسندند برای دیگران نیز می پسندند.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را دومین صفت بیان کرد و گفت: افراد با ایمان پس از دست گیری یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر می کنند و اجازه نمی دهند کشتی ایمان و ولایت صدمه ببیند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم صفت دیگر افراد مورد رحمت خداوند را اقامه نماز دانست و گفت: منظور از اقامه نماز، نماز در اجتماع است نه نماز در خانه زیرا اقامه به جماعت اطلاق می شود؛ اگر انقلاب همراه با اجتماع نبود نمی توانست به پیروزی دست پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که زکات خود را پرداخت می کنند مورد رحمت خداوند قرار می گیرند و منظور از زکات این است که اموال خود را پاک می کنند؛ افراد مطیع پیامبراکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) مورد رحمت خدواند قرار خواهند گرفت.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: اکنون نیز باید منتظر دستور رهبر معظم انقلاب بود و اگر دستور شرکت در انتخابات و حضور فروان را می دهند همگان باید قبول کنند زیرا هر زمانی شرایط خاص خودش را دارد که اگر این گونه باشد اسلام به خوبی پیشرفت خواهد کرد و دشمن نمی تواند نفوذ کند.

 

وی با تأکید بر این که اگر نسبت به فرمان بزرگان بی تفاوت باشیم پیشرفتی صورت نخواهد گرفت، اظهارداشت: هرعملی که مراجع و رهبر معظم انقلاب انجام می دهند و سخنی می گویند از طرف امام زمان(عج) است و از خود موردی را بیان نمی کنند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که درتمام مراحل تحت فرمان فرماندهی کل قوا باشید، گفت: در امور دینی خود کوتاهی نکنید بلکه دین و دنیا را همراه یکدیگر داشته باشید و دنیا داشتن مشکلی ندارد بلکه محبت دنیا مشکل دارد؛ برخی به نام دین به دنبال به دست آوردن دنیا هستند./1324/

ارسال نظرات