۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۳۷۸۵

مشارکت حداکثری در انتخابات ادامه آرمان خواهی امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تثبیت در انتخابات را ادامه آرمان‌خواهی امام راحل دانست که فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع فرماندهان سپاه این شهرستان با اشاره به دشمن‌شناسی در زمان حاضر بیان کرد: در حال حاضر که در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم باید به خوبی دشمنان اصلی را از دشمنان فرعی تشخیص دهیم.

 

وی افزود: دشمنانی همچون آمریکا و صهیونیسم که به عنوان ابرقدرت و دشمن اصلی ما طی برهه‌های متمادی مورد گوشزد قرار گرفتند باید همچنان سابق در اولویت شناخته شده و همچنان باید مورد هدفمان قرار گیرند، چرا که هیچگاه درهیچ برهه‌ای از تاریخ، سازشی از جانب ما صورت نمی‌گیرد.

 

امام جمعه نکا با بیان این‌که موضوعات جامعه باید اولویت‌بندی شود، تصریح کرد: همانگونه که در 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظاره‌گر ایام بودیم امروز هم باید به درجه‌بندی موضوعات بپردازیم در واقع باید در زمینه‌های مختلف اصول را به عنوان اولویت در جایگاه اولیه و فروع را به عنوان فرع در جایگاه دوم مورد توجه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: در دشمن‌شناسی هم باید دشمن درجه یک را هیچ وقت در حاشیه قرار ندهیم چراکه در همه فراز و نشیب‌های زمان امام راحل، مزاحمت‌های بسیاری از جانب دشمنان داخلی و بیرونی صورت گرفت اما مقام معظم رهبری و امام راحل هیچگاه دشمنان اصلی را از سیبل هدف خود غاقل نکردند بلکه همیشه به مردم گوشزد کردند دشمن اصلی مردم در همه عرصه‌ها همان دشمن اصلی و هیچ گاه به عنوان یک دوست نمی‌تواند در کنارمان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایش‌های خود تأکید کردند در خبرگان باید کسی انتخاب شود که در مقابل آمریکای جنایتکار ایستادگی کند همچنین به سیاستمداران توصیه کردند در حوزه سیاست از مرزهای سیاسی حفاظت و پاسداری کنند.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر پاسداری و تثبیت انقلاب اسلامی ایران، متذکر شد: برای پایداری در شرایط خاص این انقلاب و جهت تثبیت شرایط باید تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: این وحدت، انسجام و همدلی باید توسط آحاد مردم همانطور که در زمان امام راحل حد واصلی بین امام و امت بود هم اکنون هم باید بین امت و مقام معظم رهبری حفظ و تبعیت از ولایت فقیه زمان را در شرایط حساس کنونی تحکیم بخشیم و در نقطه مقابل آن ارتباط‌مان با دشمنان باید قطع شود.

 

وی حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تثبیت در انتخابات را ادامه آرمان‌خواهی امام راحل دانست که فتنه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند، چرا که در مسئله انتخابات، آمارها و حضور حداکثری مردم در پای صندوق رأی نشان از استقلال، عزت و سربلندی یک ملت پیروز دارد، همانطور که در سال 88 حضور 40 میلیونی مردم در پای صندق‌های رأی عزت را برای کشور ما رقم زد اما درنهایت با ایجاد فتنه رهبر انقلاب آن را ناسپاسی به ملت تداعی کرد.

 

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: سعی همه ما باید بر این اصل استوار باشد که مردم را نسبت به حضور در انتخابات و صحنه‌های این چنینی توجیه کنیم، هر چند که مردم توجیه شده هستند ولی می‌توانیم آگاهی آن‌ها را نسبت به این مسئله افزایش دهیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: سفارش من به همه نهادها و ادارات این است که ارگانی نباید سپاه را در عرض خود بدیده و مأموریت‌های سپاه را غیر از مأموریت‌های خود تداعی نکنند، در واقع سپاه همه چیز و همه ارگان‌ها را در کنار هم در بر می‌گیرد، به همین دلیل همه ما باید پای کار سپاه باشیم.

 

وی افزود: هرچه ما سپاه را بالاتر قرار دهیم، این نهاد شایستگی ارج نهادن به خود را دارد اما وظیفه‌ای که بر دوششان محول شده سنگین‌تر می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کفایت به عنوان اصل مهم مدیریتی، بیان کرد: کفایت در مدیریت‌های سیاسی، علمی، مادی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی در تمامی شرایط باید به طور مساوی باشد در واقع طبق کفایت و لیاقتشان تعاملشان با مردم بجا و مردمی رفتار کنند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که دنیای ما دنیای فرهنگ است و انقلاب ما نیز انقلاب فرهنگی است؛ از این رو باید در جهت تقویت فرهنگ تلاش شود، گفت: امروز دنیا در حال پیشرفت به سوی مسائل فرهنگی است و ما باید در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی و ارزشی تلاش کنیم. 

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج صحیح مفاهیم تعال بخش اسلامی در بخش های مختلف جامعه هستیم، افزود: تبلیغ صحیح مبانی دینی سد محکمی در برابر هرگونه انحراف و توطئه دشمنان است. 

 

امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امروز نظام اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی امروز در عرصه جهانی عزت و اقتداری غیر قابل وصف دارد، افزود: ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت به کشوری اثرگذار و مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش غرب برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: به برکت رهنمودها و هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری، کشورهای غربی دربرابر ملت ایران زانو زده اند. 

 

وی، وحدت و همدلی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای توطئه افکنی در کشور به کار گرفتند، وحدت با محوریت ولی فقیه مهم ترین نیاز کشور است./1317/202/ب3

ارسال نظرات