۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۱۳۷۶۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

خدا محوری رمز سربلندی در آزمون انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان همدان با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: انتخابات برای مردم امتحان است و کسی از این امتحان سربلند می شود که با دقت و تحقیق فرد مورد نظر خود را انتخاب کند و مصالح اجتماعی را بر مصالح فردی ترجیح دهد.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان، همدان صبح امروز در دیدار یا نمایندگان تشکل های اسلامی دانشگاه های استان همدان با اشاره به تحصیل علم و اهمیت آن گفت: درس خواندن در حوزه و دانشگاه برای پیشرفت انسان مفید است اما اینها آمده اند که کارهای ما در جهت با خداوند قرار دهند.

 

وی در ادامه درباره روش پیامبر(ص) در هدایت انسان ها ابراز داشت: روش پیامبر هدایت انسان هدایت انسان از خود محوری به خدا محوری است و این مسأله را انسان باید در تام جهت گیری های خود رعایت کند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در جهت گیری های خود اول باور کنیم که سعادت دنیا و آخرت در گرو این مسأله است، مشکلات مرتفع می شود چنان که آمده است ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی للله رب العالمین و این نشان دهنده این مسأله است.

 

وی درباره هدف خلقت انسان تصریح کرد: ماموریت انسان درزندگی دنیوی خدا محوری است و این همان هدف خلقت است که انسان باید از آن غافل نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی شرط قبولی همه اعمال را اخلاص توصیف کرد و ابراز داشت: همه اعمال انسان به ویژه اعمال مستحبی انسان تمرین خدا محوری در زندگی است.

 

وی با اشاره به ماهیم عمیق قرآن کریم خطرنشان کرد: از ابتدا تا انتهای قرآن دعوت به خدا محوری است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است کسی که یاد بگیرد برای خدا و عمل کند برای خدا و بیاموزاند برای خدا در عالم ملکوت جایگاهی ویژه دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیعت با ولی فقیه را بیعت با پیامبر(ص) دانست و گفت: معنای بیعت آن است که بیعت کننده ملتزم است که تا آخرین نفس پشتیبان بیعت کننده باشد در زمان ما بیعت با رهبری به این معنی است که وقتی ایشان می فرماید در رهپیمایی 22 بهمن شرکت کنید همه مردم شرکت پرشور داشته باشند.

 

وی افزود: انسان خدا محور همواره به دنبال رضای الهی است و انسان متقی به دنبال اموری می رود که رضای الهی در آن نهفته است و انبیا نیز درطول حیات بشر به دنبال آن بوده اند که انسان را از ظلمت به نور رهنمون شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: تشکیل حکومت اسلامی برای برداشتن موانع سیر الی الله است و حکومت طاغوت ها سد راه رسیدن به خدا هستند و این در حالی است که حکومت باید زمینه ساز عروج مردم به سوی خدا باشد و باید دانست که سعادت دنیا و آخرت در گرو خدا محوری است.

 

وی در ادامه با اشار به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: اگر انتخاب مردم گزینه اصلح باشد راه عروج مردم به سویی خدا هموار می شود اما اگر کسی حل مشکلات خود را بر جامعه و مردم ترجیح دهد جامعه با مشکل جدی مواجه می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در پایان هنر امام خمینی را گرایش دادن مردم به خدامحوری توصیف کرد و گفت: انتخابات برای مردم امتحان است و کسی از این امتحان سر بلند می شود که با دقت و تحقیق فرد مورد نظر خود را انتخاب کند و مصالح اجتماعی را بر مصاح فردی ترجیح دهد./979/202/ب3

 

ارسال نظرات