۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۲۷۰
دکتر ولایتی:

تقابل با بیداری اسلامی از مهمترین دلایل پیدایش گروه‌های تکفیری بود

خبرگزاری رسا ـ مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: تقابل با بیداری اسلامی، یکی از علت‌های مهم پدیدار شدن تکفیری‌ها در جهان اسلام بود؛ چراکه بیداری اسلامی احیای مجدد اسلام به حساب می‌آمد.
علي اکبر ولايتي علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی در نشستی علمی در کنگره مقابله با تکفیری‌ها، به بررسی علل گسترش تکفیری‌ها در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: تقابل با بیداری اسلامی، یکی از علت‌های مهم پدیدار شدن تکفیری‌ها در جهان اسلام بود؛ چراکه بیداری اسلامی احیای مجدد اسلام به حساب می‌آمد.

 

 

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب بیان کرد: از زمان پدیدار شدن بیداری اسلامی، هر حکومتی در نیجریه برپا می‌شود، چه مسیحی باشد یا مسلمان، احکام و حدود اسلامی در شمال نیجریه انجام می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند با آن مقابله کند؛ اما امروز بوکوحرام برای مقابله با این بیداری اسلامی به وجود آمده است.

 

 

وی ادامه داد: امروز که موج جدید بیداری اسلامی به وجود آمده است، تقابل‌های متنوعی به دست افراطی‌ها و تکفیری‌ها به وجود آمده است.

 

 

ولایتی ابراز کرد: ستون فقرات داعش در سوریه و عراق، از سوی بعثی‌ها و سلفی‌ها به وجود آمد؛ یکی از سران تشکیل دهنده داعش عزت ابراهیم از نفرات بالارتبه بعثی‌ها است.

 

 

دکتر ولایتی در ادامه نشست در پاسخ به سؤالی درباره آینده تکفیری‌ها بیان کرد: تکفیری‌ها در آینده‌ای نه چندان دور، مشروعیت خود را در جهان اسلام از دست می‌دهند.

 

وی ادامه داد: غربی‌ها برای این‌که اسلام را دین کاذب نشان دهد، ویدیوهای جنایات تکفیری‌ها را منتشر می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا تاریخ مصرف آنان منقضی شود.

 

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ابراز کرد: همان شورای امنیت که تکفیری‌ها را به بهانه مقابله با حکومت سوریه، تشویق به جنایات نظامی کرد، امروز به دنبال محکومیت و مقابله با آن است.

 

وی اضافه کرد: بازگشت استکبار به بهانه مبارزه با استکبار سبب از بین رفتن جریان‌های تکفیری در آینده نه چندان دوری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از به تاریخ پیوستن تکفیر، استکبار نقشه‌های دیگری را رو می‌کند؛ ما در این خصوص باید بیدار باشیم و همیشه منفعل عمل نکنیم./997/پ202/ج

ارسال نظرات