۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۲۲۸
آیت الله میردامادی مطرح کرد؛

ولایت‌مداری، تعهد و تخصص مؤلفه‌های کاندیدای اصلح/ شورای نگهبان حافظ بنیان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در استان تهران با بیان این‌که شورای نگهبان حافظ بنیان نظام اسلامی است، گفت: شورای نگهبان مهم‌ترین مسؤولیت نظام را بر دوش دارد و همواره باید تصمیمات سرنوشت‌ساز بگیرد.
آيت الله آيت ميردامادي

آیت الله سید باقر آیت میردامادی، نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مسأله انتخابات برای تمام کشورها وجود دارد و مردم هر کشوری باید مسؤولان خود را انتخاب کنند زیرا اگر در کشوری قانون نباشد و با یک فرآیند قلدر مآبانه کارها پیش روند آن جامعه چیزی شبیه جنگل خواهد بود، در ایران نیز بعد از انقلاب ما انتخابات‌ بی‌نظیری را برگزار کردیم، باید توجه داشت که ایران کشوری اسلامی و دارای جمهوریت است و موضوع انتخابات باید در آن بر محور دین و اسلام باشد.

 



وی افزود: در حقیقت برنامه‌های کشور ما باید با تبعیت از قرآن و امامان معصوم پیش برود، در سطح کلان نیز باید برنامه‌های خود را در هر پست و مقامی با پایبندی بر خون شهدا در زمینه قانون اسلامی خود به پیش ببریم.

 



اقلیت‌های دینی به امر انتخابات توجه داشته باشند

استاد برجسته اخلاق در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات، بیان داشت: انتخابات یک وظیفه عمومی و تکلیف همگانی است و حتی باید اقلیت‌های دینی کشور ما نیز به آن توجه کنند، به فرموده مقام معظم رهبری حتی اگر افرادی نظام را هم قبول ندارند باید برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کنند.

 



آیت الله آیت میردامادی ادامه داد: باید بدانیم که انتخابات یک وظیفه دینی است، افرادی هم که در عرصه انتخابات پا می‌گذارند باید در نظر بگیرند که آیا توانایی و قدرت نمایندگی دارند یا خیر، باید کاندیداها بین خود و خدای خود متعهد شوند که اگر واقعا توانایی انجام امور را دارند به سمت نمایندگی ملت بروند.

 



مردم در خطای کاندیدای انتخابی خود سهیم هستند

استاد برجسته اخلاق در خصوص شناخت کاندیداها، ابراز داشت: واقعیت این است که ما بسیاری از کاندیداها را نمی‌شناسیم و بر اساس معرف و یا یک شناخت سطحی با آن‌ها آشنا هستیم، گاهی نیز بر اساس ظاهر افراد قضاوت می‌کنیم، باید کاملا متوجه باشیم تک رأی‌های ما بسیار موثر است و امکان دارد همان یک رأی فردی را به مسند مسؤولیت بنشاند که در امور کشور فتنه ایجاد کند، ضمن اینکه بزرگ ترین خطر این است که بر اساس یک نوع ارتباطات محدود خویشاوندی اقدام به رأی دادن کنیم.

 



وی ادامه داد: بسیار مهم است که مردم بدانند اگر بدون تشخیص و تحقیق رأی دهند و یک نفر را که شایسته نیست انتخاب کنند در تمام گناهان آن فرد شریک خواهند بود و در قیامت باید پاسخگو باشند.

 



مولف برجسته علوم قرآنی، خاطرنشان کرد: در شناخت کاندیداهای اصلح سه مولفه مهم دخیل است که نخستین آن‌ها تخصص است، باید بسیار توجه کنیم که افرادی لیاقت مجلس رفتن را دارند که در امور مربوط به کشور متخصص باشند.

 



آیت الله آیت میردادمادی با تاکید بر اصل تعهد، اظهار داشت: متعهد بودن یکی از شروطی است که باید کاندیدای مجلس آن‌را افزون بر تخصص داشته باشد، زیرا قرار است فردی که وارد مجلس می‌شود نمایندگی ملتی را بر عهده بگیرد که مسلمان هستند و در نظامی کار کند که اسلامی می‌باشد.

 



هجمه‌ها علیه شورای نگهبان برآمده از هوای نفسانی افراد است

استاد درس خارج حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر دو ضلع از سه ضلع شرایط کاندیاتوری را به تخصص و تعهد معطوف کنیم، قطعا ضلع سوم و مهم‌تری باقی خواهد ماند که آن، ولایت‌مداری است.

 



وی ادامه داد: اگر فردی متعهد به اصول دینی باشد و از تخصص لازم نیز برخوردار باشد اما به ولایت معتقد نباشد به هیچ عنوان لیاقت ورود به مجلس را نخواهد داشت، زیرا ولایت فقیه تنها عامل استواری جامعه اسلامی است و بدون این مفهوم جامعه و کشور هیچ است.

 



آیت الله آیت میردامادی در خصوص هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان، بیان داشت: افرادی که به شورای نگهبان می‌تازند کاملا پیرو هوا و هوس هستند و عنان کار خود را در اختیار شیطان قرار داده‌اند.

 



استاد برجسته اخلاق ادامه داد: مگر می‌شود شورای نگهبانی که هموار در تاریخ انقلاب اسلامی یار و یاور نظام بوده است و امثال شهید رجایی را تایید کرده است اشتباه کند، کار شورای نگهبان این است که امروز نگذارد افرادی که حامی فتنه بودند و در طول سال‌های اخیر به نظام ضربه زده‌اند وارد مجالس بسیار مهمی همچون خبرگان و شواری اسلامی شوند.

 



وظیفه شورای نگهبان بسیار خطیر است

آیت الله آیت میردامادی در پایان گفت: همگان باید بدانند سخت‌ترین مسؤولیت در کشور ما بر عهده فقها و حقوقدانان بسیار خبره شورای نگهبان است، زیرا این افراد قرار است افرادی را تایید کنند که برای کشور اسلامی ما تصمیم‌سازی قرار است بکنند.

 



وی اضافه کرد: قطعا شورای نگهبان در این آزمون نیز سربلند بیرون خواهد آمد و همچنان حافظ پایه‌های نظام اسلامی ایران خواهد ماند./856/302/ب1

ارسال نظرات