۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۳۱۳۲۲۱
امام جمعه زرند:

دشمن از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن واهمه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند گفت: بزرگداشت دهه فجر و برگزاری جشن های مردمی این دهه نوعی معروف است و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بزرگ ترین معروفی است که دشمن از آن بیشتر از سلاح هسته ای می ترسد.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: رفتار هر انسان نتیجه و انعکاس افکار اوست و برای اصلاح ناهنجاری های جامعه باید افکار جامعه اصلاح شود، که در نتیجه آن رفتار درست و ناهنجاری ها اصلاح خواهد شد.


وی با اشاره به آیه شریفه «اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوهَ وَ ءاتَوُا الزَّکوه وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ» چهار نکته کلیدی حکومت صالحان را ارتباط با خدا، رفع فقر از جامعه، کوشش در جهت گسترش خوبی ها و برچیده شدن بدی ها از جامعه دانست و بیان کرد: هدف از تشکیل حکومت اسلامی برپایی این چهار نکته در جامعه است.


امام جمعه زرند در ادامه گستره وسیع امر به معروف و نهی از منکر را یادآور و تصریح کرد: بزرگداشت دهه فجر و برگزاری جشن های مردمی این دهه نوعی معروف است و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بزرگ ترین معروفی است که دشمن از آن بیشتر از سلاح هسته ای می ترسد.


حجت الاسلام ابراهیمی شرکت مردم در انتخابات 7 اسفند و بالاتر از آن انتخاب اصلح را دیگر معروفی دانست که مردم با حضور حداکثری خود آن را رقم خواهند زد.


امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش هدف قیام امام حسین(ع) را نجات بشریت و یک حرکت بزرگ اصلاحی در جامعه دانست و ابراز کرد: امام حسین(ع) برای جلوگیری انسان ها از انحراف قیام کرد و هدف او اصلاح جامعه بود، تا خوبی ها گسترش و بدی ها از جامعه رخت بربندد.


وی یادآور شد: اسلام طوری طراحی شده که با نظارت همگانی، فساد از جامعه برداشته می شود و اما در صورت کوتاهی فساد در جامعه بسیار شده و ارزش های دینی از بین می رود.


حجت الاسلام ابرهیمی با بیان این که باید شیوه های صحیح تذکر را در نظر بگیریم، اضافه کرد: باید با زبان نرم تذکر دهید و در مورد شیوه نادرست امر به معروف و نهی از منکر فردی که به شیوه های امر به معروف و نهی از منکر آشنا نباشد ضرر عملش بیشتر از فایده آن برای جامعه است.


امام جمعه زرند ادامه داد: هدف امام حسین(ع) از این حرکت، اصلاح امت اسلام و زنده نگه داشتن بزرگ ترین معروف یعنی حکومت اسلامی و نابودی نهی از منکر یعنی مبارزه با کفر یزیدی بوده است.


وی با بیان این‌که از آنجایی که مقام معظم رهبری نسبت به فریضه امر به معروف تاکید فراوانی داشته اند، بر حفظ و حراست ازاین فریضه الهی تأکید کرد و افزود: این امر باید در راستای حفظ نظام اسلامی، تبعیت از ولی فقیه و خواسته قرآن و حفظ خون شهدا باشد و فعالیت های فرهنگی افزایش یابد.


امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: اسلام در شیوه های اجرایی این دو فریضه، آنها را به عقل و تدبیر وانهاده است و بر خلاف واجبات عبادی مثل؛ نماز که انجام آن به دستور شرع صورت می پذیرد، که این خود بیان کننده تأثیر چشمگیر تدابیر عملی و روش های عقلی و منطقی است.


حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: امروزه ثابت گردیده است که ترویج عقلانیت و تدابیر عملی و استفاده از روش های عقلی و منطق، می تواند فرد و جامعه را به کمال رسانده و عامل ترقی و پیشرفت آنان شود./9709/302/ب1

ارسال نظرات