۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۳۰۶۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

غیبت، بیماری شایع در زمان انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: غیبت بیماری شایع در زمان انتخابات است، افراد فراموش می کنند که غیبت کردن در زمان انتخابات نیز همانند سایر موارد غیبت، حرام و جزء معاصی کبیره است.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسن رهایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، ظهر امروز در جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات این شهرستان، اظهار کرد: بزرگداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز، مهم ترین رسالت هایی است که در این ایام بر عهده مسؤولان قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: خداوند در سوره مبارکه مائده می فرماید «ای اهل کتاب، شما هیچ نیستند، مگر اینکه احکام تورات و انجیل و کتاب های آسمانی را برپا کنید»، بر اساس این سخن الهی، هدف اصلی از تمامی امور سیاسی و اجتماعی اقامه کلام خداوند و سخن او در زمین است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا تأکید کرد: اصل و منشأ قیام های الهی در طول تاریخ که قیام امام خمینی(ره) یکی از آخرین و مهم ترین آن ها بوده، پایداری دین و بازگرداندن و اجرای احکام فراموش شده و رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان بوده است.

 

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: حضرت علی(ع) نیز هدف از قبول حکومت را، احیای معالم الهی و  در بازگرداندن حق مظلومان می دانند، بنابراین تلاش برای احیا و اقامه سنت و سخن خداوند در زمین، هدف مشترک و متعالی همه قیام کنندگان در این مسیر بوده است.

 

وی تأکید کرد: امام راحل(ره) در روز قیامت در برابر خداوند این حجت بالغه را ارائه می کنند که به وظیفه و رسالت خود برای احیای دین عمل کردند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: همه ما در هر جایگاه و مسؤولیتی که قرار داریم موظف هستیم در دوران تصدی خود، هر اقدامی که می توانیم برای ارتقای سطح معنویات مردم و پیشرفت دینی آن ها انجام دهیم، دوران مسؤولیت کوتاه است و باید از آن به بهترین شیوه برای رضای الهی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام رهایی عنوان کرد: تلاش برای ساختن دنیایی که سبب آبادانی آخرت مردم می شود یک وظیفه و رسالت مهم است، باید تلاش کنیم تا دینی الهی در زمین حکم فرما شود و معالم فراموش شده خداوند در بین انسان ها منتشر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: در دوران برگزاری انتخابات، غیبت یک بیماری شایع است، افراد فراموش می کنند که غیبت کردن در زمان انتخابات و مسائل سیاسی نیز همانند موارد خانوادگی و اخلاقی حرام و جزء معاصی کبیره است؛ در مسائل سیاسی غیبت کردن استثنا نشده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا اظهار کرد: در جشن ها و مراسم هایی که به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب برگزار می شود نیز باید خداوند را بر اعمال و رفتار خود حاضر و ناظر بدانیم، استفاده از آلات موسیقی در مساجد حرام است و بانیان جشن ها و مراسم ها باید به این مسأله توجه کنند.

 

حجت الاسلام رهایی همچنین عنوان کرد: مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهرضا، از طرف جامعه روحانیت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی، در ساعت 9:30 صبح روز 12 بهمن و با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان، برگزار می شود.

 

وی در پایان، گفت: غیبت بیماری شایع در زمان انتخابات است، افراد فراموش می کنند که غیبت کردن در زمان انتخابات نیز همانند سایر موارد غیبت حرام و جزء معاصی کبیره است./868/202/ب1

ارسال نظرات