۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۳۰۰۵
آیت الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

تخریب شورای نگهبان یاوه و بی نتیجه است/ اظهارات غیر مسؤولانه به نفع نظام نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که اظهارات غیر مسؤولانه و تلاش برخی برای دخالت در کار شورای نگهبان قطعا به نفع نظام نیست، گفت: کسانی که دم از قانونمندی می زنند باید توجه داشته باشند که قانون مشخص کرده که شورای نگهبان بر تأیید صلاحیت ها و سلامت انتخابات نظارت داشته باشد.
آيت الله شبستري آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از هجمه های گسترده علیه شورای نگهبان به اهداف این هجمه ها اشاره کرد و گفت: افرادی که سکولار، لاییک و مخالف جمهوری اسلامی هستند زمانی که شورای نگهبان آنها را تأیید نمی کند آنها قطعا مخالفت خواهند کرد.


وی افزود: از ابتدا عده ای با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالف بودند، عده ای دوست نداشتند که شورای نگهبان نظارتی داشته باشد تا هرکس خواست به راحتی وارد مراکز حساس شود، این در حالی است که لازمه این تفکر ایجاد هرج و مرج در کشور است.


آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که امروز نیز کسانی هستند که چون صلاحیت آنها تأیید نمی شود با شورای نگهبان مخالف می کنند، اظهار داشت: از آنجایی که قانون تکلیف را روشن و اعلام کرده که نظارت استصوابی لازم است و صلاحیت ها را شورای نگهبان باید تأیید کند بنابراین تخریب ها علیه شورای نگهبان یاوه، بیهوده و بی نتیجه است.


وی متهم کردن شورای نگهبان به نگاه جناحی در بررسی صلاحیت ها را افترا و نادرست دانست و ادامه داد: شورای نگهبان تنها به قانون عمل می کند، 6 فقیه عادل از سوی رهبری عادل تعیین می شود و 6 حقوقدان را مجلس مشخص می کند بنابراین این آن ها افرادی صالح هستند و مسأله حزب و جناح در قاموس آن ها مفهومی ندارد؛ شورای نگهبان مر قانون را عمل می کند.


امام جمعه تبریز با بیان این که اظهارات غیر مسؤولانه و تلاش برخی برای دخالت در کار شورای نگهبان قطعا به نفع نظام نیست، ابراز داشت: هر کدام از ارکان نظام و قانون اساسی تضعیف شود به صلاح کشور نیست، شورای نگهبان نیز یکی از ارکان قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است.


وی عنوان کرد: تضعیف شورای نگهبان به هیچ نحوی صلاح نیست، کسانی که دم از قانونمندی می زنند باید توجه داشته باشند که قانون مشخص کرده که شورای نگهبان بر تأیید صلاحیت ها و سلامت انتخابات نظارت داشته باشد؛ بنابراین کسی نباید سخنان بی اساس را مطرح کند که تضعیف نظام بوده و سخنانی است که خوشایند آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات