۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۷۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رسانه‌ها با تبیین حق‌الناس به صورت کارشناسانه مانع از ورود نااهلان به مجلس شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند با تبیین حق‌الناس به صورت کارشناسانه، مانع از ورود نااهلان به مجلس شورای اسلامی شده و از طرف دیگر زمینه را برای ورود افراد متخصص، متعهد، متدین و کاربلد به مجلس مهیا کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست با مديران رسانه ها نشست نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با مديران رسانه ها رونمايي از منشور اخلاق حرفه اي رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مدیران رسانه‌ها و اعضای سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی که با موضوع تبیین نقش و وظایف رسانه در انتخابات برگزار شد، بر نقش‌آفرینی مناسب و سازنده رسانه‌ها در راستای برگزاری پرشور و شعور انتخابات تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای شیرین انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار کرد: در این میان رسانه‌ها باید با پرداختن درست به انتخابات، معیارها و ضوابط را برای مردم ترسیم کرده و آنها در انتخاب اصلح راهنمایی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه حق‌الناس بودن انتخابات، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند با تبیین حق‌الناس به صورت کارشناسانه، مانع از ورود نااهلان به مجلس شورای اسلامی شده و از طرف دیگر زمینه را برای ورود افراد متخصص، متعهد، متدین و کاربلد به مجلس مهیا کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی از سوی رسانه‌ها، افزود: رسالت رسانه‌ها در زمینه انتخابات این است که زمینه ساز حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی بر اساس تحقیق و بصیرت شوند که این حضور پرشور و شعور منجر به ناامیدی دشمنان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: رسانه‌ها بایستی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و گزینش نامزد اصلح تبلیغ کنند که در این روند شایستگی و اصلح بودن ربطی به قوم، قبیله و طایفه و حزب و گروه ندارد بلکه معیارها و شاخص هایی دارد که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب نیز اعلام شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بازسازی و بازخوانی حیات طبیه دینی، بازتولید اندیشه دینی و فضاسازی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی دیگر رسالت رسانه‌ها است، تصریح کرد: رسانه ها می بایست با فعالیت در راستای تحقق این هدف، تمدن برخاسته از تمدن اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رسانه ها وظیفه دارند مردم و افکار عمومی را به سمت قله که همان تحقق یافتن تمدن اسلامی است هدایت کنند، افزود: در این میان، انتخابات یکی از عرصه‌های ظهور و بروز بوده و به همین دلیل نیز رسانه ها و مسؤولان باید با فعالیت مناسب خود زمینه حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در آن را فراهم کنند.

 

محسن زاهداحمدی، رییس سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به درپیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح رسانه ها در راستای یاری رساندن به مردم برای انتخاب اصلح تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه رسانه های خراسان شمالی همراستا با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در چهارچوب وظایف خود می توانند برای ایجاد شور انتخاباتی فعالیت کنند، تصریح کرد: فعالیت قانونی، هدفمند و سالم رسانه ها در زمینه انتخابات منجر به تحقق حماسه سیاسی می شود.

 

زاهداحمدی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشانه اقتدار نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: رسانه ها وظیفه دارند به دور از گرایش‌های سیاسی تلاش کنند تا دو انتخابات پیش رو پرشور، با حضور حداکثری مردم و با انتخاب نامزدهای اصلح برگزار شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها شامل گزیده فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درمورد بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در انتخابات، رونمایی شد و نمونه‌ای از این منشور نیز در اختیار مدیران رسانه‌های استانی قرار گرفت./9314/202/ب2

ارسال نظرات