۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۵۸۴
مدیر اداره اخلاق حوزه علمیه قم:

احراز صلاحیت از نفوذ دشمن در ارکان نظام جلوگیری می‌کند/ شورای نگهبان فیلتر اطمینان بخش نظام است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام صالحی ساداتی، شورای نگهبان را فیلتر اطمینان بخش نظام خواند و گفت: احراز صلاحیت افراد، مانع نفوذ دشمن در ارکان نظام است و هیچ مجموعه زنده‌ای در دنیا بدون نهاد نظارتی نیست.
 حجت الاسلام سيد مرتضي صالحي ساداتي

حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی ساداتی، مدیر اداره اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای نگهبان را فیلتر اطمینان بخش نظام خواند و اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند وارد ارکان قانون‌گذاری و تصمیم‌گیرنده نظام شوند، باید صلاحیت لازم را داشته باشند و صلاحیت سنجی از این افراد با شورای نگهبان است.

 

حجت‌الاسلام صالحی ساداتی، احراز صلاحیت افراد را موجب ثبات کشور و انسجام جامعه برشمرد و یادآور شد: در هر سیستمی و حتی بدن فیزیکی انسان از ورود میکروب‌ها جلوگیری می‌شود؛ از این‌رو در هر نظامی نیز نهادی باید وجود داشته باشد که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

 

وی احراز صلاحیت را مانع نفوذ دشمن در ارکان نظام دانست و تأکید کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی و شرعی‌اش که در قانون اساسی پیش‌بینی شده به وظیفه‌اش عمل می‌کند و به صورت طبیعی برخی به دلیل عدم احراز یا تأیید صلاحیت از گردونه کاندیداتوری خارج می‌شوند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اصل عقلی نظارت در همه نظام‌های حقوقی خاطرنشان کرد: هیچ مجموعه زنده‌ای در دنیا بدون نهاد نظارتی نیست؛ چنان که در بدن انسان نیز ابزار پیشگیری از آسیب‌ احتمالی وجود دارد.

 

وی گفت: به صورت طبیعی در همه نظام‌های حقوقی دنیا یک نهاد نظارتی و فیلتر وجود دارد و اگر شورای نگهبان، برخی افراد را رد صلاحیت کرده است به دلیل این است که تعداد زیادی از افراد برای انتخابات امسال شرکت کرده‌اند که صلاحیت لازم را نداشته‌اند یا صلاحیت آنها برای شورای نگهبان محرز نشده است.

 

حجت‌الاسلام صالحی ساداتی با اشاره به تخریب و تضعیف شورای نگهبان از سوی برخی جریان‌ها افزود: شورای نگهبان در صلاحیت افراد، طبق قانون اساسی عمل کرده است و رد صلاحیت‌ها از روی سلیقه شخصی و قانون گریزی نبوده است./908/ت303/ج

ارسال نظرات