۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۱۲۵۴۳
امام جمعه قنوات:

مسؤولان اهتمام بیشتری به مساجد داشته باشند/ برنامه‌ریزی لازم برای جذب جوانان به مسجد وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قنوات با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای جذب جوانان به مسجد وجود ندارد و مسؤولان باید دلسوزی و اهتمام بیشتری به مساجد داشته باشند.
عادل پور مسجد
حجت الاسلام محمد عادل پور امام جمعه شهر قنوات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، گفت: مسؤولان برای مساجد باید دلسوزی کنند.
 
وی افزود: امروز مسؤولان برای بهبود فعالیت های مذهبی و اجتماعی در مساجد تلاش لازم را انجام نمی دهند و کسی نیست در جهت بهبودی وضعیت فرهنگی، معماری و امام جماعت مساجد دلسوزی کند.
 
حجت الاسلام عادل پور اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد کانون فعالیت های اسلامی به شمار می‌آید و انقلاب ما هم از مساجد شروع شد ولی متأسفانه مساجد امروز به حال خود رها شده اند و مساجد در شهرها خالی از جمعیت است و برنامه ریزی لازم برای جذب جوانان به مسجد وجود ندارد.
 
امام جمعه شهر قنوات با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع)، خاطر نشان کرد: مردم در خوردنی های روزمره خود اهمیت و توجه بیشتری می‌کنند ولی نسبت به افکار و فرهنگ جامعه  توجه لازم را ندارند و نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.
 
وی با اشاره به اهمیت مردمی بودن جشن های مذهبی و ملی، عنوان داشت: در جشن ها و مراسمات مذهبی و ملی سعی کنیم به صورت مردمی و خودجوش  برگزار شود و مردم را به صحنه بیاوریم و آن را متمرکز در ارگان‌ها و نهادهای دولتی نکنیم، چرا که مردم ولی نعمت و صاحب انقلاب هستند و این آرامش و امنیتی که هست مدیون شهدا است.
 
حجت‌الاسلام عادل پور در پایان گفت: اگر مسؤولان و نهادهای دولتی مربوطه  سعی کنند که جشن های مذهبی و ملی  در مساجد برقرار شود شاهد اثرات بسیار زیبا و ارزشمند خواهیم بود و همچنین می‌شود با برنامه ریزی‌های بهتر جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کرد./1325/302/ب2
ارسال نظرات