۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۴۷۹

نگاهی به شماره 136 ره‌توشه راهیان نور ویژه خواهران

خبرگزاری رسا ـ صد و سی و ششمین شماره ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) ویژه خواهران از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
کتاب ره‌توشه راهيان نور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 136 ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) ویژه خواهران در سال 1437 هجری قمری مطابق با 1394 هجری شمسی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از این کتاب سخنانی از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت تبلیغ مطرح شده است که به این شرح است: «همان‌طور که خود حسین بن علی علیه‌السلام به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد، امروز هم شما به انگیزه یاد، نام و منبر آن بزرگوار، حقایق اسلامی را بیان کنید؛ قرآن و حدیث را معرفی کنید؛ نهج‌البلاغه را برای مردم بخوانید؛ حقایق اسلامی از جمله همین حقیقت مبارکی را که امروز در حکومت حق، یعنی نظام علوی، ولَوی و نبوی جمهوری اسلامی، تجسد پیدا کرده است برای مردم بیان کنید. این جزو بالاترین معارف اسلامی است».

 

در بخش سخن نخست این کتاب می‌خوانیم: مکتب روح‌بخش اسلام، آموزه‌های والایی را برای شکوفایی و رشد انسان ارائه نموده که از آن جمله رهنمودهایی است که سعادت زن و خانواده را در تمام ابعاد به نیکویی ضمانت می‌کند.

 

اساسا، جامعه‌ای که بر شالوده خانواده پاک و سالم بنا شده، از گزند آسیب‌ها در امان است و مسیر سازندگی در عرصه‌های مختلف را به شایستگی طی کرده، قله‌های بلند موفقیت را فتح می‌نماید. این بنیان به ظاهر کوچک، دستاوردهای بسیار بزرگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خرد و کلان هر کشور دارد.

 

در این میان، زن نقش عمده‌ای در شکل‌گیری، استمرار و ثمربخشی خانواده ایفا نموده، سعادت جامعه در گرو رستگاری و سلامت اوست؛ به همین جهت امام راحل رحمة‌الله علیه فرموده‌اند: «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. دامن زن محل تربیت بزرگ‌زنان و بزرگ‌مردان است».

 

این کتاب در 10 مجلس(فصل) تنظیم شده است که شامل عناوینی همچون «ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه قرآن»، «نقش تجملات در کاهش ازدواج جوانان»، «نقش زن در موفقیت شوهر» و «زن و حفظ اسرار خانواده» می‌شود.

 

«عوامل و قلمرو دخالت والدین در زندگی عروس و داماد»، «عوامل ناسازگاری دختران با والدین»، «پاداش تحمل و مدارا»، «آسیب‌شناسی آرایش‌های زنان»، «زینب سلام‌الله علیها، پیام‌آور عاشورا» و «آسیب‌شناسی مجالس عزاداری بانوان» دیگر عناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

گفتنی است، کتاب حاضر شامل نکات کاربردی درباره مسائل زنان و خانواده است و به منظور استفاده خواهران مبلغ در ایام تبلیغی ماه محرم تدوین شده است.

 

شماره 136 ره‌توشه راهیان نور(متون علمی آموزشی مبلغان) ویژه خواهران در سال 1437 هجری قمری مطابق با 1394 هجری شمسی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با شمارگان 2500 نسخه به قیمت 8000 تومان در 200 صفحه منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات