۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۳۱۲۲۳۷

ثبت نام 500 علاقه مند به حفظ و تلاوت قرآن کریم در شهرستان زرند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف زرند گفت: در سال جاری، 500 نفر از علاقه‌ مندان به حفظ و تلاوت قرآن مجید از سوی اداره اوقاف زرند ثبت‌ نام شده‌اند.
قرآن کريم قرآن مجيد

مرتضی غلامی کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان‌، درباره طرح تربیت حفاظ قرآن کریم اظهار کرد: طی تابستان و به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، پنج کلاس و دوره آموزشی حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و علاقه مندان به کلام وحی تشکیل شد.


وی بیان کرد: طرح‌های قرآنی با هدف اشاعه فرهنگ کلام وحی شامل مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی همواره مورد تأکید اوقاف و امور خیریه بوده و این رقابت‌ها و برنامه‌های معنوی در سطح مسابقات ملی قرآن کریم برگزار می‌شوند.


غلامی تصریح کرد: طی سال به طور مستمر نسبت به برگزاری و برپایی برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنیم و بیش از 30 عنوان برنامه فرهنگی در سال جاری اجرا شده‌ است، و آماده‌ سازی بقاع متبرکه برای اجرای طرح آرامش بهاری، اجرای طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، ‌ولایت علوی و اکمال دین نبوی و بصیرت عاشورایی بخشی از این برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان به شمار می‌ رود.


این کارشناس به عملکرد واحد فرهنگی این اداره در شش ماهه اول سال اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی خیمه‌ های معرفت توفیقات خوبی حاصل شد.


وی برگزاری طرح بصیرت عاشورایی، اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌ها، اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان و اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات فرهنگی این واحد اعلام کرد.


غلامی در رابطه با اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری در نوروز یادآور شد: تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در اوقاف و خدمات ‌رسانی مطلوب به زائران از اهداف اجرای این طرح است./9709/303/ب1

ارسال نظرات