۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۲۳۶
امام جمعه رفسنجان:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با بیان این که ملت باید با فرماندهی دولت به اقتصاد مقاومتی برسد، تا شر دشمنان از مملکت ایران کوتاه شود، گفت: باید به صورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شویم، زیرا نسخه شفابخش کشور است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: آن چه که می تواند اقتصاد مملکت ما را نجات دهد و کلید حل مشکل اقتصاد کشور است، همان اقتصاد مقاومتی است و ریشه اقتصاد مقاومتی برگرفته از آیات کریمه الهی و همچنین روایاتی از پیامبر خدا و اهل بیت ایشان است.


وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید و بیان کرد: معظم له درخصوص اقتصاد مملکت، بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با این منظور مطرح کردند، که کشور ایران از وابستگی اقتصادی و دول غربی و دشمنان نجات پیدا کند و در واقع استقلال اقتصادی پیدا کنیم.


امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امروزه شاید بعضی ها فکر کنند که کشور ایران به طور مستقل نمی تواند اقتصادی را که متکی به مردم، خانواده ها و متکی به قوانین ارزشی و اخلاقی است، در خود بچرخاند و به دنبال ارتباط با مجامع بین المللی، عدم تحریم و ورود تیم های اقتصادی متعدد از سایر کشورها هستند تا زمینه اقتصادی را در جامعه اسلامی به وجود آورند.


حجت الاسلام رمضانی پور اظهار کرد: این گونه افراد غافل از این هستند، این نوع سیاست های اقتصادی پیوست هایی دارند از جمله نفوذ فرهنگی، سیاسی و چه بسا نفوذ نظامی نیز از بُعد امنیتی امکان دارد، بنابراین شایسته است همه مسؤولان جلودار این امر شوند و مردم را به این امر تشویق کنند و اگر نمی خواهند خود جلودرا باشند کار را برای مردم هموار کنند و مانع تراشی نکنند.


وی با بیان این که بیشترین چیزی که امروز مانع ایجاد اقتصاد مقاومتی در جامعه شده است، قانون های مزاحم هستند، ابراز کرد: امروزه عدم وجدان کاری در برخی مسؤولان دیده می شود وکاری را که یک ساعته می توان انجام داد به هفته ها موکل می کنند و سرانجام آن را انجام نمی دهند،بنابراین سرمایه گذار مومن و متعهد را سرگردان و ناامید می کنند و اگر آن سرمایه گذار ضعف ایمان داشته باشد آن فرد آن کار را رها می کند و پول خود را در بانک سپرده و سود آن را دریافت می کند.


امام جمعه رفسنجان یادآور شد: این اقتصاد نیست که افراد پول خود را در بانک یا بورس گذاشتند بلکه این یک اقتصاد ناسالم و ناکارآمد است و زیان زیادی را به جامعه وارد می کند و اقتصاد ریشه آن از درون خانواده هاست و هر خانواده ای در هرجا از ایران اسلامی باید بداند آن چیزی را نیاز دارند و باید آن را مصرف کنند، خود آن را تولید کنند.


حجت الاسلام رمضانی پور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: از طرفی به بحث تولید باید بها و ارزش داد تا تولید معنا و مفهوم پیدا کند و از طرفی دیگر امروز شاهد سیاست های اشتباه برخی از وزیران این دولت هستیم و شعار می دهند ما از داخل استفاده می کنیم ولی انبارهای داخل کشور مملو از کالاهای ساخت داخل است و کسی سراغ آن ها را نمی گیرد و اما از خارج واردات دارند و این یعنی مافیا.


وی ادامه داد: تا وقتی دست پلید مافیای اقتصادی در کشور و جود داشته باشد و قطع نشود این گرفتاری در خصوص مسائل اقتصادی و ایجاد اقتصاد مقاومتی وجود دارد و رهنمودهای مقام معظم رهبری بر زمین می ماند و شعارهایی را که افراد به عنوان حامی دولت سر می دهند همه دروغ است و هیچ مبنایی ندارد و هیچ پشتوانه ای این نوع شعارها در جامعه ندارند، بنابراین باید در این راستا عزم ملی در کشور حاکم باشد تا اقتصاد با بنیان مستحکم اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود.


امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: علم پیشرفته و حفظ روحیه جوانان برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است و اقتصاد مقاومتی و پایدار در صورت بکارگیری علم پیشرفته و حفظ روحیه جوانان و پرهیز از اسراف به وجود خواهد آمد.


حجت الاسلام رمضانی پور یادآور شد: در خصوص میانه روی در خرج و مخارج و هزینه های زندگی و پرهیز از زیاده روی ها باید دقت لازم را به کار برد و اگر از اسراف خودداری می کردیم امروز در ایجاد اقتصاد مقاومتی با مشکل روبرو نبودیم و ملت باید با فرماندهی دولت به اقتصاد مقاومتی برسد تا شر دشمنان از مملکت ایران کوتاه شود؛ باید به صورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شویم زیرا نسخه شفابخش کشور است./9709/302/ب1

ارسال نظرات