۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۲۰۹۰
رییس دانشگاه علم و فرهنگ تهران:

گردشگری راه مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی است

خبرگزاری رسا ـ محمد حسین ایمانی با بیان این‌که سفر باید دارای دو کارکرد رشد جسمی و تعالی روح باشد، ورود صنعت گردشگری به حوزه‌های علمیه را سبب انتقال مبانی دینی و اسلامی به گردشگران دانست.
ايماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین ایمانی رییس دانشگاه علم و فرهنگ تهران در نشست مقدماتی بین المللی گردشگری و معنویت با موضوع انگیزه های معنوی گردشگران  که صبح امروز در ساختمان دین پژوهان کشور برگزار شد، گفت: موضوع اصلی در گردشگری انسان است.
 
وی افزود: امروز در دنیا مقوله گردشگری یکی از بزرگترین مقوله های انسانی است که بیش از یک میلیارد جمعیت با هدف سفر جابجا می شوند و این جابجایی ذهن خیلی از دانشمندان و علوم اقتصادی و مردم شناسی را متوجه خود کرده است.
 
ایمانی، اظهار داشت: گردشگری جزء 5 صنعت بزرگ دنیاست که موضوع و محوریت اصلی آن انسان است، انسانی که دارای دو ویژگی جسم و روح است و سفر می تواند تأثیر مستقیم بر روح انسان بگذارد.
 
رییس دانشگاه علم و فرهنگ تهران، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که گردشگری دستاوردهای منفی هم دارد و تأثیات منفی آن از جمله آسیب دیدن فرهنگ آن جامعه است و فرهنگ آن جامعه تحت تأثیر گردشگران قرار می گیرد و جامعه میهمان چارچوب جامعه میزبان را دگرگون می کند.
 
وی با اشاره به کارکردهای سفرهای معنوی، گفت: سفر باید دارای دو کارکرد رشد جسمی و تعالی روح باشد و در سفرهای خود آیینه عبرت از گذشتگان و تجربه را مد نظر خود قرار دهد؛ سفری که انسان را به تفکر وادارد به آن گردشگری معنوی می گویند.
 
ایمانی، عنوان داشت: انسان اگر در سفرها با نگاه دینی و غیر مادی بنگرد همه سفرهای او حتی سفرهای غیر مذهبی می تواند برای او سفرهای معنوی باشد و سفر او را به یاد خدای خود می اندازد.
 
وی در پایان گفت: جامعه دینی باید وارد گردشگری معنوی شود چرا که امروز گردشگری یکی از مهم ترین پدیده های دنیا به شمار می رود و باید سعی کرد تا این صنعت در حوزه های علمیه ورود پیدا کند چرا که از طریق گردشگری می توان مبانی دینی و اسلامی را به خوبی متنقل نمود./1325/پ202/ی
ارسال نظرات