۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۱۲۰۱۴
شریعتمداری با تبیین انواع و ماهیت نفوذ:

حمله به ارزشی ها باز کردن میدان برای غیر خودی است/ خانه ملت جای فتنه گر و ساکت فتنه نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تبیین ماهیت و انواع نفوذ، هجمه به نیروهای ارزشی را باز کردن میدان برای غیر خودی ها دانست و گفت: خانه ملت جای فتنه گر و ساکت فتنه نیست.
حسين شريعتمداري حسين شريعتمداري در حمع طلاب مدرسه قائم چيذر
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان صبح امروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش های فرهنگی با موضوع بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی راه‌کارهای مقابله با آن که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، شناخت جایگاه خود و محورهایی که به این جایگاه منجر شده را دارای اهمیت دانست و گفت: نفوذ به این دو دلیل صورت می‌گیرد.
اگر اسلام ناب همچنان در فضای کتابخانه ها و ذهن ها بود هیچ اتفاقی بین ما و استکبار نمی افتاد
مدیر مسئول روزنامه کیهان ادمه داد: واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی به دلیل ماهیت‌های خود با هم درگیر هستند و این درگیری یک درگیری ماهوی است؛ داستان پر ماجرای ما از هنگامی شروع شد که نسخه اسلام ناب را به عنوان نسخه حکومتی انتخاب کردیم.
شریعتمداری افزود: اگر این نسخه اسلام را به عنوان مکتب حکومتی بر نمی‌گزیدیم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد؛ و همه مسائل از این نقطه آغاز می‌شود. اگر اسلام ناب همچنان در فضای کتاب‌ها و ذهن‌ها بود هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد یکی از سیاستمداران آمریکایی که سخن خود را شتابزده بیان کرده است گفت: او می‌گفت ما نگران تسبیح انداختن و نماز خواندن مسلمانان نیستیم ولی مشکل ما این است که این دیدگاه را به حاکمیت راه ندهند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تفکر جدایی دین از سیاست گفت: تصور غالب این است که دین و سیاست هر یک راه خود را برود اما هدف اصلی این افراد این است که دین به نفع سیاست خودکشی کند و نام دین اسلام را آورده است و می‌گوید که این نکته را فقط خمینی فهمید.
شریعتمداری ادامه داد: این مکتب وقتی بر قدرت می‌نشیند استکبار را در مقابل دارد چون ظلم ستیز است؛ به تعبیر امام خمینی (ره) «اسلامی که ظلم ستیز نباشد آمریکایی است»؛ وقتی اسلام عملیاتی می‌شود نظام سلطه در مقابلش می‌ایستد.
وی تصریح کرد: این درگیری زمانی اتفاق می‌افتد که یا ما از حاکمیت دست بکشیم یا اینکه آمریکا از سیاست‌های خود کناره‌گیری کند یا به تعبیر امام خمینی (ره) آمریکا از خر شیطان پیاده شود.
صدور اسلام ناب نیاز به ویزا ندارد
مدیر مسئول روزنامه کیهان اسلام را یک باور و در درون انسان‌های مسلمان دانست و گفت: اسلام ناب برای صدور نیاز به ویزا ندارد و هر نقطه که مسلمان و هر جایی که مسلمان دارد جای صدور اسلام قرار می‌گیرد و ما امروز شاهد آن هستیم.
شریعتمداری ادامه داد: حریف راه‌های مختلف را انجام داده و به نتیجه نرسیده است؛ بعضی اوقات حریف راهی را می‌رود و می‌فهمد که اشتباه کرده و از ابتدا باید آن را بپیماید اما گاهی حریف می‌بیند که اصلاً این راه رفتنی نیست.
راهبرد دشمن آسیب رسانی از درون به نظام اسلامی است
وی با تعریف فرمول کودتا گفت: استکبار جهانی می‌داند که به خاطر متمرکز نبودن کانون قدرت قابلیت کودتا در جمهوری اسلامی وجود ندارد؛ حمله نظامی کارساز نیست؛ هر چند احتمال آن وجود دارد اما کارساز نیست همانطور که یک بار در هشت سال تجربه کردیم.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان تصریح کرد: امروزه نگاه دشمن به آسیب‌رسانی از درون است و به قول یکی از شخصیت های غربی می‌گوید که در مقابله با جمهوری اسلامی باید از فن جوجیتسو که در فنون رزمی است استفاده کنیم؛ در این روش از توان حریف علیه خودش استفاده می‌کنند.
شریعتمداری هدف نهایی نفوذ را حتماً براندازی توصیف کرد و گفت: ما با حریف ماهیت‌های مان درگیر است و هر کدام موجودیت طرف مقابل را هدف می‌گیریم؛ اینکه تصور کنیم که این یک دعوای سطحی است اشتباه کرده‌ایم؛ هدف نهایی حریف براندازی است؛ نفوذ نهایتاً با هدف براندازی قرار می‌گیرد.
انواع مختلف نفوذ و راه های مقابله با آن
وی نفوذ را دارای انواع مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از انواع آن که مورد نظر ما نیست عملیات تروریستی، انفجار تخریب و مانند آن است و در این مورد عامل نفوذی تا وقتی فعالیت خود را انجام نداده است هیچ نشانی از ماهیت نفوذی خود نشان نمی‌دهد؛ نیروهای نظامی و امنیتی هم در مقابله با آن موفق بوده‌اند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در حالت دوم نفوذ برای ورود به ساختار نظام است؛ به دو شکل است که نفوذ به کانون‌های تصمیم‌گیر و تصمیم ساز نظام و یکی زمینه سازی و نفوذ فاصله‌دار؛ بعضی اوقات از راه قانونی نفوذ صورت می‌گیرد و اخیراً نمونه‌هایی برای این حرکت در نفوذ را دیده‌اید که این راهکار خود را دارد مانند شورای نگهبان و حمله به این دروازه بان‌ها زیاد است و چون این موارد شناخته شده است نیاز به بررسی بیشتر ندارد.
وی به طور معمول تصور مردم از جاسوس را با کلاه شاپو و عینک دودی و بارانی یقه ایستاده توصیف و ابراز کرد: یکی از راه‌های نفوذ به کار گیری میانجی است؛ میانجی کسی است که دارای دو ویژگی باشد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان توضیح داد: دو ویژگی میانجی این است که در نظام سابقه طولانی مسئولیت داشته باشد و دوم اینکه در میان مردم به سابقه مثبت شناخته شده باشد؛ اگر سابقه مسؤولیت در نظام نداشته باشد و یا اگر سابقه دارد در میان مردم این سابقه شناخته شده نباشد به درد نخواهد خورد.
افراد به مجرد فاصله گرفتن با نظام آماده شکار شدن از سوی دشمن هستند
شریعتمداری افراد را به مجرد فاصله گرفتن با نظام آماده شکار شدن دانست و اظهار داشت: فرد شکار شده به محض اینکه شکار شد تابلوی خودی دارد و زبان دشمن را به کار می‌گیرد به این معنی که با سابقه‌اش در بین مردم حضور دارد و با موقیت تغییر یافته‌اش صحبت می‌کند و موضع می‌گیرد.
وی گفت: وقتی هانی را به دارالاماره بودند و شکنجه کردند قوم هانی دارالعماره را محاصره کردند و گفتند امیر قوم ما کجاست اما خیلی زود  محل را ترک کردند چون شخصی گفت «امیر شما در اینجا میهمان است و با امیر عبید الله بن زیاد در حال گفت و گو است»
مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: قوم هانی به این خاطر که شخص مورد نظر شریح و دارای تابلوی قاضی دوران علی (ع) است به او اعتماد می‌کنند؛ قوم هانی این تابلو را می‌بینند ولی درون تغییر یافته شریح را نمی‌بینند؛ قوم هانی باید این سوال در ذهنشان می‌آمد که قاضی دوران امیر المؤمنین در کاخ عبید الله بن زیاد چه می‌کنی و این اشتباهشان بود که مردم ما در سال 88 این اشتباه را نکردند.
مبانی خط امام مورد هدف دشمن قرار گرفته است
شریعتمداری افزود: مردم ما فریب نخست وزیر دوران امام و جنگ، رییس جمهور سابق، داشتن دو دوره مجلس را در فتنه 88 را نخوردند.
وی فرمول مقابله امام را راه مقابله با نفوذ دانست که حال فعلی افراد میزان است و گفت: به مجرد اینکه طرف از نظام فاصله گرفت باید آن را از نظام جدا دانست.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در مقابله با تحریف کنندگان اصول تصریح کرد: تحریف اصول مانند گذشته نیست بلکه از موضعش تغییر می‌دهند؛ الان مبانی خط امام مورد هدف دشمنان قرار گرفته است.
شریعتمداری با استناد به آیه «نزدیک بود که تو را از آنچه ما به تو وحی کردیم دور کنند تا به ما نسبت بدهی غیر از آنچه به تو وحی کردیم» ابراز داشت: کسانی که قرائت‌های متفاوت با مبانی مطرح می‌کنند و رنگ مبانی به آن می‌زنند که با بازگشت به مبانی می‌توان با آن مقابله کرد.
وی در تعریف نفوذ با فاصله گفت: نفوذ فاصله‌دار از نوعی است که در فرهنگ عمومی و برداشت عمومی تغییر ایجاد می‌کند و پس از این تغییر آدم‌ها دنبال چیزی هستند که با مبانی متفاوت است.
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با مثال برجام البته درباره دشمنان گفت: اتفاق ظریفی در حال رخ دادن بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب در مقابل آن سدی ایجاد شد آن هم این دو سوال بود که حالا که درباره مسائل هسته‌ای می‌توانیم با آمریکایی‌ها به توافق برسیم و سود سرشار ببریم چرا در رابطه با آمریکا ممکن نباشد؟
شریعتمداری ادامه داد: سول بعدی این است که کسانی که 37 سال مانع این راه شده‌اند باید پاسخگو باشند اعم از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و نیروهای انقلابی هستند.
وی تصریح کرد: باطل کننده این سحر سخنان دیروز آقا است که هزینه زیادی برای این مذاکرات پرداخت شده است و به این وسیله باعث شدند که آن دو سوال رنگ ببازد.
حمله به دروازه بانان یکی از راه های نفوذ است
مدیر مسئول روزنامه کیهان یکی دیگر از راه‌های نفوذ با فاصله را حمله به دروازه‌بانان توصیف کرد و گفت: کسانی که برای نفوذ دروازه‌بانی می‌کنند دچار حمله قرار می‌گیرد؛ طرف می‌گوید اصل بر برائت است؛ در حالی که این مساله برای محاکم است.
شریعتمداری افزود: مهمترین حمله به دروازه‌بانان حمله به نیروهای مؤمن و متعهد است و عمدتاً متهم کردن و حمله که شما افراطی هستید و فلان هستید ولی نمی‌گویند که اگر این انقلابی‌ها نبودند دشمن همه شما را خورده بود.
حمله به نیروهای ارزشی باز کردن میدان برای غیر خودی ها است
وی حمله به این نیروهای ارزشی را باعث باز شدن جای کسانی دانست که خودی نیستند و اظهار داشت: این خط هم توسط رهبر معظم انقلاب کور شد و نمی‌توان تصور کرد که این‌ها نباشند چه کسانی باشند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان به کاربردن تکنوکرات‌ها توسط رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در یک کلمه می‌توان گفت که اگر تکنوکرات‌ها شهردار مکه شوند نمی‌گویند کعبه باید خراب شود بلکه می‌گویند که کعبه در طرح است و باید خراب شود.
شریعتمداری طرح‌های به ظاهر سودمند و کارساز و در باطن ویرانگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مهد کودک‌ها یک مشیی برگرفته از یونیسف اجرا می‌شود که از همان کودکی بر روی کودکان کار می‌شود که آن‌ها را از مبانی دینی دور کنند؛ مقداری زمینه‌سازی این طریق است.
وی در بیان مثال دیگر گفت: مسأله استارت‌آپ‌ها از همین موارد است؛ یعنی ایده نخبگانتان را می‌گیرند و جای آن چیزی به شما می‌دهند؛ بعضی از آقایان به ما گفتند که چرا این مطلب را چاپ کردید؛ من گفتم که یک موقعی مغزها را می‌دزدیدند حالا تنها ایده‌ها را می‌برند یعنی ایده‌ها برای آن‌ها و بهره‌گیری جای دیگر است و این طور افراد دیگر دل به داخل نمی‌دهند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با نفوذ را حفظ فضا توصیف کرد و گفت: در روایات است که صلوات بلند نفاق را از بین می‌برد چون صلوات بلند باعث می‌شود که پرچم ما بالا باشد به مجرد اینکه این پرچم پایین بیاید پرچم‌های دیگر بالا می‌رود.
شریعتمداری نیروهای انقلابی را بسیار دانست و توصیه کرد: از هیاهو نترسید چون خیلی از این‌ها بادکنک هستند و وقتی شما وارد گود می‌شوید می‌بینید که خیلی از این‌ها آنطور که می‌گویند نیستند؛ ایستادن در مقابل تهدید یکی از راه‌های مهم مقابله با نفوذ است.
وی تصریح کرد: امام می‌فرمودند «نخوابید که دشمن بیدار است» دروازه‌بانی بسیار مهم است؛ نترسید و تابلوی خود را بالا نگه دارید خجالت هم نکشید؛ آقا فرمودند کسی که با ولایت فقیه بیعت کند با رسول الله بیعت کرده است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان ایستادن در مقابله نفوذ و فتنه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: دومین مسأله این است که از تهدید نهراسید؛ به فرموده آقا هم نقشه راه خود و هم نقشه راه دشمن را باید در اختیار داشته باشیم.
منطقه به ویترین ناکامی آمریکا تبدیل شده است
شریعتمداری با بیان داستانی از جنگ صفین درباره منحرف کردن آب فرات گفت:‌ تهدید بی‌موردی بود که مانند الان حریف را باید بشناسیم و باید بدانیم که آمریکا به دنبال جنگ نیابتی است و آن‌ها می‌دانند که جای تحرک ندارند و به قول رهبر معظم انقلاب منطقه ویترین ناکامی‌های آمریکا شده است. فکر کردن به تهدید باعث تسلیم شدن خواهد شد پس به این تهدید‌ها اصلاً فکر نکنید.
وی کلان سرمایه‌داران را زمینه‌ساز فتنه و توطئه عنوان کرد و گفت: مخصوصاً تازه به دوران رسیده‌ها و نو کسیه‌ها بیشتر زمینه ساز فتنه و توطئه هستند. ابوموسی اشعری فردی بود که وقتی سفر می‌کرد چندین شتر اموالش را حمل می‌کردند و چنین آدمی نمی‌تواند به حاکمیت علی (ع) حکم دهد وگرنه ابوموسی اینچنین آدم ساده‌ای نبود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان از حزب الله خواست که دست پیش را بگیرد و گفت: کسی که خطا کار است باید دنبال شما بدود نه اینکه کسی شما دنبال خنثی کردن کارهای آن‌ها باشید؛ آن‌ها با چهره‌های مختلف می‌آیند ولی وقتی می‌آیند سرشان داد بزنید و حرف حق خود را بگویید.
شریعتمداری با اشاره به سخنان رییس جمهور عنوان معتدل را تغییر دهنده تابلوها دانست و گفت: همان فتنه‌گران یکدفعه تابلو خود را به معتدل تغییر می‌دهند. کدام اعتدال؟ آشوبگری، غارتگری، به مردم وعده دادن و عمل نکردن اسم اعتدال دارد؟
وی ادامه داد: آدم‌های معتدل به معنای کارشناس، عاقل و به قول حضرت آقا کسانی نباشند که وطن فروشی کنند»؛ نتانیاهو به این دلیل می‌گوید که این‌ها بزرگترین سرمایه اسرائیل هستند» رأی دادن به آن‌ها مشکل شرعی دارد و فردا پای ما نوشته می‌شود؛ آن‌ها که می‌گویند که ما نبودیم و عزاداران حسینی را سنگ نزدیم ولی مرزبندی نمی‌کنند چون مشکلی دارند که اگر مرزبندی کنند دشمن آن‌ها را لو می‌دهد.
خانه ملت جای فتنه گران و ساکتین فتنه نیست
شریعتمداری وی در پاسخ به اینکه احراز صلاحیت به عهده ملت است گفت: همه این‌ها شعار است؛ اگر برای دختری خواستگار بیاید همینطور قبول نمی‌کنی و این‌ها مسائل ساده مشخصی است. خانه ملت جای کسانی که صلاحیت ندارند مخصوصاً کسانی که در فتنه بودند یا در فتنه ساکت بودند نیست.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: کسانی که در فتنه ساکت بودند به دو دسته تقسیم می‌شوند کسانی که می‌دانستند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است وطن فروش هستند و آن‌ها که نمی‌دانستند چه اتفاقی در حال افتادن است انسان‌های نادانی هستند که مجلس جای این‌ها هم نیست./836/پ200/ج
ارسال نظرات