۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۹۹۳
اشرف بروجردی در نشست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان قم:

نامزدهای پنهان زیادی در بین داوطلبان انتخاباتی داریم/ دولت در دوره بعدی آشکارا اهداف ما را دنبال خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که نامزدهای پنهان زیادی در بین داوطلبان انتخاباتی داریم، تاکید کرد که دولت اعتدال در دوره بعدی آشکارا اهداف اصلاح طلبان را دنبال خواهد کرد.
اشرف بروجردي اشرف بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اشرف بروجردی شب گذشته در نشست هم اندیشی شوری سیاسیت گذاری اصلاح طلبان قم که در مجمع محققین برگزار شد، موفقیت شعار اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را نشان از وحدت اصلاح طلبان توصیف کرد و در تبیین این موفقیت تصریح کرد: اگر نتیجه انتخابات اسفند ماه سال جاری مجلسی به وجود آید که بدنه آن اصلاحاتی باشد آقای روحانی بهتر و راحت تر خواهد توانست منافع و اهداف ما را در دروه دوازدهم ریاست جمهوری پی‌گیری کند.

 

مشاور وزیر کشور در دولت اصلاحات هدف از این نشست را تبادل اندیشه به منظور مرور آنچه که در رویه تأیید صلاحیت نامزد های انتخاباتی از سوی شوری نگهبان اتفاق افتاده است توصیف کرد و گفت: تصور هم نمی کردیم که با این اقدام که از سوی شوری نگهبان صورت گرفت برخی پایه‌های انقلاب را سست و جامعه را دچار یأس و نا امیدی بکنند.

 

معاون وزیر کشور در امور بانوان در دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد شورای مرکزی سیاست گذاری اصلاحات در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ پرداخت و ابراز کرد: در جریان انتخابات سال ۹۲ جامعه اصلاح طلبی در آن مقطع به وحدت نظر رسید و گزینه ای را برای ریاست جمهوری انتخاب کرد تا بتواند برنامه‌های خود را به وسیله او دنبال کند تجارب خوبی بدست آمد.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر موفقیت اصلاح طلبی سال ۹۲ در ظاهری جدید افزود: شوری سیاست گذاری اصلاحات اشتباهات خود را که در سال ۸۴ مرتکب شده بود را با وحدت رویه در سال ۹۲ به نفع خود تغییر داد تا اندیشمندان بتوانند در شرایط خاص جامعه را از مبانی خود بهرمند کنند.

 

انصراف آقای عارف در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ اقدامی تشکیلاتی بود

بروجردی با بیان این که اصلاحات در سال ۹۲ با فصل الخطاب قرار دادن آقای رئیس جمهور اسبق اقدام به تشکیل هسته مرکزی یک تشکیلات منسجم کرد، تصریح کرد: با مذاکرات فشرده ای و پر تنشی که انجام دادیم تصمیم بر آن شد که آقای عارف مسئولیتی را پذیرفت و به نفع گزینه اصلی اصلاحات استعفا داد؛ بنابراین ما توانستیم به دنبال گزینه مناسب خود برویم اگر چه آقای روحانی گزینه اصلی ما نبود ولی گزینه ای مناسب برای اصلاحات بود که بتوان با او عقلانیت را تجربه کرد.

 

معاون وزیر کشور در امور بانوان در دولت اصلاحات احیای اقدامات مربوط به تشکیل شورای سیاست گذاری انتخابات اصلاح طلبان که موفقیت سال ۹۲ را رقم زد راه حل انتخاباتی مجلس شوری اسلامی دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از تفرق و تشتت آراء دوباره همه اصلاح طلبان مسئولیتی را به عهده آقای خاتمی گذاشتند که شوری مشورتی تشکیل شود؛ اما این شورای مشورتی با سرعت به این سو آمد که بتواند تصمیم گیری بکند.

 

وی ادامه داد: جلساتی در استانها و شهرستانها برگزار شده است که نتیجه آن این بود که گروهها و احزاب اعتراضاتی داشتند که جایگاه ما چیست و آیا ما می‌توانیم مستقلا حرکت کنیم و یا تابع شورای مشورتی باشیم؛ بنابراین پس از جلسات فشرده همه این احزاب و شوراها را با عضویت رسمی رهبر و لیدر آن به عضویت شوری مشورتی درآوردیم و امروز اصلاحات مجموعه‌ای از نمایندگان گروهها است.

 

بروجردی انتخاب رویه ای که یک نفر بتواند حرف آخر را در تصمیات بزند و هدف از تشکیل این شوری مشورتی همین موضوع بود باعث شد که با مذاکرتی فشرده آقای خاتمی را برای واگذاری ریاست شورا قانع کنیم، گفت:در آن مقطع تاریخی با نشست های فشرده و انتخاباتی که در شورای همبستگی اتفاق افتاد آقای خاتمی پذیرفت که مسئولیت این شوری را به کسی واگذار شود که مورد تأیید شورا است.

 

وی ادامه داد: شورا با انتخابات به آقای عارف رأی داد و نام شورا به شورای سیاست گذاری تغییر داد و در همان جلسات اول که با شورای هم بستگی احزاب برگزار شد قرار بر تقسیم کار شد تا نمایندگان گروهها با تدوین یک منشور و یک اساسنامه و میثاق ملی بتوانند به استقلال استانها از نظر عمل‌کرد با تابعیت از اساسنامه دست یابند.

 

معاون وزیر کشور در امور بانوان در دولت اصلاحات در چنین شرایطی احوال طرف مقابل یعنی کسانی که حیاط خود را در نفی اصلاحات می‌دیدند را رعب و وحشت زده از موفقیت‌های اصلاح طلبان توصیف کرد و گفت: همین موفقیت باعث شد که به هیچ استانی از سوی شوری سیاست گذاری تعیین تکلیف نشود و این گام مثبتی بود که انجام شد.

 

آقای روحانی بیرق دار اصلاح طلبی است/ دولت اعتدال ثتبیت اصلاح طلبی را دنبال می کند

بروجردی اوضاع فعلی اصلاحات را با آمدن آقای روحانی مطلوب توصیف کرد و ابراز کرد: وجود این چنین دولتی برای اصلاحات در انتخابات فعلی خیلی ارزشمند است و می‌تواند ما را به اهداف مان نزدیک‌تر کند.

 

مجلس آینده بدون شک مجلسی اصلاح طلب است

وی ادامه داد: انتخابات مجلس شوری اسلامی پیش روی ما است و اصلاح طلبان مسلماً در این انتخابات پیروز هستند .

 

نامزدهایی پنهان و اصولگرایانی هم قسم با اصلاحات به صحنه آورده ایم

معاون وزیر کشور در امور بانوان در دولت اصلاحات شرایط رد صلاحیت برخی از نامزد های اصلاحات را از مباحث پیش‌بینی شده شورای سیاست گذاری اصلاحات دانست و گفت: شورای سیاست گذاری در چنین شرایطی تصمیم به حضور حداکثری نامزدهای اصلاح طلب در سه سطح شناخته شده، میانی و ناشناس و اصول گراهای هم قسم شده با اصلاحات هستند.

 

وی افزود: این تصمیم به خاطر آن گرفته شد که اگر لایه‌های شناخته شده رد صلاحیت شود از لایه‌های پنهان خود برای بدست گرفتن اوضاع استفاده کنیم که در این راه نیروهای اصول گرایانی هم قسم با ما هم ما را به هدفمان نزدیک‌تر خواهند کرد.

 

دولت اعتدال در دوره دوازدهم آشکارا اهداف اصلاح طلبی را دنبال خواهد کرد

وی شرایط ریاست جمهوری دوره دوازدهم را در شرایط مجلس دولتی توصیف شده از سوی آقای روحانی را شرایط آرمانی دولت اصلاحات آقای روحانی دانست و گفت: اگر نتیجه این انتخابات مجلسی پیش بیاید که اصلاحاتی باشد آقای روحانی بهتر و راحت تر خواهد توانست منافع و اهداف ما را در دوره بعد پی‌گیری کند.

 

بروجردی با اشاره به سطوح تصیمات شورای سیاست گذاری اصلاحات تصریح کرد: اصلاحات امروز برای دست یابی به یک مجلس همراه به بدنه سیاست گذاری خود حتی بدنبال اصولگرای عاقل هم می رود.

 

برای دست یابی به مجلس هدف از اعمال فشار ریاست جمهوری هم اسنتفاده خواهیم کرد

وی همراهی دولت را در حفظ مهره‌های سرشناس اصلاحات یک نقطه عطف برای آینده اصلاحات در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توصیف کرد و گفت: آقای روحانی در جریان رد صلاحیت ها قول داده‌اند که فشار لازم و اقدام‌ها لازم را اعمال کنند تا برخی از عناصر حساس و مهم ما به صحنه انتخابات برگردند.

 

چراغ سبز آقای لاریجانی به اصلاحات راه اصلی را به ما نشان داد

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات راه گفت و گو و عقلانیت را سیاست فعلی شورای مرکزی اصلاحات توصیف کرد و گفت: باید در اصلاحات باز شود تا بتوانیم لایه‌های پنهان خود را تقویت کنیم.

 

بروجردی همراهی لاریجانی رییس مجلس در جریان برجام را چراغ سبزی از سوی وی به شورای سیاست گذاری اصلاحات توصیف کرد و گفت: ما در لیست اصولگراهای عاقل اصلاح‌طلب ۳۰ نفر را انتخاب خواهیم کرد.


وی ادامه داد: این نشانی است برای استانها و شهرستانهایی که نامزد اصلاح طلب ندارند به نقطه رقیب و مقابل مهره اصلی اصولگرایان رأی بدهند./۸۳۷/پ201/ج

ارسال نظرات