۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۸۱۱

از جای خالی فلسطین در روزنامه‌ها تا شادی وصف‌ناپذیر سران صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ سران اسرائیل این روزها یک شادی وصف‌ناپذیر دارند و بر‌خلاف مسؤولان ما که در دعواهای رسانه‌ای خود از همه احوالات سری و امنیتی کشور پرده‌برداری می‌کنند، این شادمانی اصلی خود را به شدت پنهان می‌سازند: «صهیونیست‌ها از صفحات روزنامه‌های ایران محو شده‌اند و ایضاً از صفحات بسیاری از رسانه‌های جهان عرب و رسانه‌های تصویری!».
فلسطين

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، سران اسرائیل این روزها یک شادی وصف‌ناپذیر دارند و بر‌خلاف مسؤولان ما که در دعواهای رسانه‌ای خود از همه احوالات سری و امنیتی کشور پرده‌برداری می‌کنند، این شادمانی اصلی خود را به شدت پنهان می‌سازند: «صهیونیست‌ها از صفحات روزنامه‌های ایران محو شده‌اند و ایضاً از صفحات بسیاری از رسانه‌های جهان عرب و از صفحات رسانه‌های تصویری!»

 

دیگر در میان انبوه خبرهای داعش و جنگ‌های پیچیده خاورمیانه و در میان تنش‌زایی‌های اقتصادی و جنگی و فرقه‌گرایی‌های آل‌سعود و اخبار بازار نفت 20 دلاری و اخبار تمام نشدنی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که شاید برای 20 سال آینده خبرساز باشد، چه جایی برای اخبار فلسطین می‌ماند؟! درست 111روز است که مردم فلسطین با سنگ و چاقو و هرچه که توانستند به انتفاضه خود جان دیگری دادند و تاکنون 29صهیونیست را به هلاکت رسانده‌اند اما داعش و عربستان و مذاکرات هسته‌ای، فرصت رسانه‌ای را از آنان گرفت. 164 شهید فلسطینی دیده نشدند و ثمره شهادت آنان که ضربه‌ای به اقتصاد، گردشگری و ماهیت رژیم صهیونیستی بود، با همین پنهان‌کاری رسانه‌ای، ضربه گیری شد.

 

حالا معلوم شد که داعش را چرا فرزند خلف صهیونیست‌ها می‌دانند! قضیه فلسطین در رسانه‌های ما بی‌رنگ شد و تحلیلگران منطقه‌ای حواس خود را صرف به خاطر سپردن اسامی روستاهای سوریه که هر روز خانه‌ای یا کوچه‌ای از آنها اشغال یا بازپس گرفته می‌شود، کردند. دیگر از روزگاری که یک شهید فلسطینی برای رسانه‌های ایرانی به منزله یک پرچم برافراشته در حرکت به سوی نابودی اسرائیل بود، کمتر خبری هست و اخبار داعش و آل‌سعود آن روزهایی را که حتی انفجار یک بمب دست‌ساز در سرزمین‌های اشغالی ارزش تیتر یک داشت، از ما گرفت.

 

اندوه بار‌ترین بخش داستان آن جایی است که ما (روزنامه جوان و دیگر روزنامه‌ها) این حقیقت را می‌دانیم، اما هجوم اخبار سعودی- تکفیری، مانع هر واکنشی از رسانه‌های ما و جهان اسلام به قضیه فلسطین مظلوم می‌شود.

 

یک بار دیگر صفحه اول روزنامه‌های داخلی روی میز را وارسی می‌کنم. از فلسطین خبری نیست. جز خبر کوچکی از ابوشریف در روزنامه قدس! شاید نام روزنامه این اجازه را نداده که کاملاً صفحه اول را مثل بقیه روزنامه‌ها از اخبار فلسطین خالی نگه دارند!

 

اندوه دیگر اینکه گویی روزنامه‌نگاران ایرانی فلسطین را یا تیتر یک می‌خواهند یا اگر تیتر یک نشد، دیگر جایی به او در صفحات خود نمی‌دهند! این حساسیت ما را صهیونیست‌ها بهتر از خودمان کشف کرده بودند که توانستند برای اخبار خودشان در روزنامه‌های ایران، جایگزین پیدا کنند.

 

پیامک خبرگزاری قدس صفحه گوشی همراهم را روشن می‌کند. می‌خواهم مثل ماه‌های اخیر بدون بازکردن آن، به خواندن پیش‌نمایش آن اکتفا کنم، اما واژه «توقیف قایق‌ها» توجهم را جلب می‌کند! تحلیلگر فلسطینی هم از توقیف قایق‌های امریکایی در خلیج فارس و عذرخواهی تفنگداران از ایران ابراز خوشحالی کرده و اگرچه آن را به بی‌کفایتی جهان عرب در خلق چنین اقتداری ربط داده است اما این خبر هم از فلسطین خالی است!

 

پیامک دیگری برای چشم روشنی روزنامه‌ها می‌آید: «ششمین همایش غزه، نماد مقاومت ـ چهارشنبه در تهران»، راستی غزه دقیقا کجا بود؟! و فلسطینی‌ها دقیقاً به دنبال چه بودند؟/998/102/ب2

 

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات