۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۱۵۸۹
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) با حضور شماری از مراجع تقلید و علما در شهر مقدس قم برگزار شد.
جشن ولادت امام عسکري جشن ولادت امام عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه میلاد امام حسن عسکری(ع) امشب با حضور شماری از مراجع تقلید، علما و اقشار گوناگون مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، حضرات آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی در این جشن با شکوه حضور داشتند.


همچنین آیات محمد مؤمن، حسینی بوشهری، مقتدایی، فاضل لنکرانی، صلواتی، علوی بروجردی، هاشمی شاهرودی، خرازی، فقیهی، هادوی تهرانی، حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، ملکا، سعیدی نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، به بررسی اقدام‌های ایدئولوژیک امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت این امام همام پرداخت و گفت: تمرین شیعه برای آمادگی غیبت امام عصر(عج) در دوران غیبت صغری، تبیین ملاک‌ها و شاخص‌های شیعه حقیقی، مبارزه با فرقه های انحرافی و دستگیری مادی و معنوی از مستضعفان و مستمندان از مهمترین اقدام‌های این امام همام بود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و موقعیت ایدئولوژیک مسجد امام حسن عسکری در دوران غیبت پرداخت و گفت: این مسجد در طول این مدت 1200 ساله همچنان مرکز قوی برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی بوده است که تاریخ شواهد قویی برای این مهم در خود به ثبت رسانده است ./837/پ203/ج1

ارسال نظرات