۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۱۱۵۶۸
مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه:

حضور فعال بانوان در جامعه از تئوری‌های اساسی دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به نقش اساسی بانوان در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن، گفت: حضور فعال بانوان در جامعه از تئوری های اساسی دین اسلام است.
بانوان

خانم امیری، مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، میزان مشارکت بانوان در شکل گیری انقلاب و پیروزی آن را بسیار جدی دانست و نقش آن ها را درجه اول خواند.


مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: حضور زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده و در راهپیمایی ها حضور فعال و تعدادشان بیشتر از مردان بوده و این امر نشان دهنده این است که شاید بتوان گفت یکی از تئوری های اساسی اسلام، حضور زنان در راهپیمایی می باشد.


وی در ادامه افزود: بدون تردید بخش عظیمی از انقلاب اسلامی مدیون تلاش بانوان متعهد و آگاه است، زنان با وضعیت پوششی و شیوه زیستی و همچنین با حرکت های سیاسی خود سمبل انقلاب اسلامی در جهان هستند.


خانم امیری تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش زنان در شکل گیری انقلاب و پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود.


مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ادامه داد: حوزه های علمیه در زنده نگاه داشتن ارزش های دینی، اسلامی و معنوی در جامعه نقش اساسی ایفا می کنند، امروز وجود انقلاب اسلامی مدیون حوزه های علمیه و روحانیت است، امام راحل (ره) با تدبیر هوشمندانه زمینه تعلیم و تربیت بانوان را به عنوان گروهی که بیشترین تأثیر را در جامعه دارند فراهم آورد.


وی بیان داشت: طلاب خواهر باید در مقابل حوادث خصمانه ای که برای کشور ممکن است پیش آید احساس مسؤولیت کنند و ظرفیت خود را در جامعه نمایان کنند.


خانم امیری خاطرنشان کرد: غربی ها امروز ظرفیت عظبم ملت ایران برای مواجهه با استکبار جهانی را درک کرده اند، آنها به هر نوعی به تجاوز و پیشروی خود ادامه می دهند، سکوت و بی طرفی علما و مبلغان چه خواهر و چه برادر نمی تواند جلوی دشمن و دشمنی را بگیرد.


مسؤول بسیج طلاب سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه یادآور شد: طلاب خواهر حوزه های علمیه با تعلیم و تربیت بانوان می توانند نقش بسزایی در حفظ اصول انقلاب اسلامی داشته باشند.


وی در پایان تأکید کرد: امروز دشمن با سلاح نظامی وارد نمی شود بلکه با وارد کردن سبک زندگی غربی سعی در براندازی کانون خانواده ها را دارد اینجا نقش یک بانوی طلبه به عنوان مبلغ بیان خطرات چنین سبک هایی و ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس زندگی ائمه اطهار(ع) بسیار با اهمیت است./857/302/ب2

ارسال نظرات