۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۳۱۱۴۲۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

امامزاده محمد شهر کرمان، یکی از امامزادگان شاخص و معتبر کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: امامزاده محمد(ع) شهر کرمان یکی از امامزادگان شاخص و معتبر کشور است، و خوشبختانه امروزه با غیر قابل قیاس بودن وضعیت کنونی این مکان در مقایسه با چند سال قبل، تبدیل به یک مکان فرهنگی، دینی، علوم و معارف اسلامی شده است.
امامزاده محمد کرمان

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از سخنان علامه رجایی خراسانی متخصص علم علوم انصاب و رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی افزود: امامزاده محمد(ع) کرمان یکی از معتبرترین و شاخص ترین امامزادگان در سطح کشور است که ایشان برادر امامزاده علی (ع) شهر سیرجان و پدر ایشان ابراهیم مجاب و ایشان نیز فرزند محمد عابد ابن موسی جعفر (ع) می باشد.


وی با تشریح اقدامات لازم جهت توسعه فضای حرم آستان امامزاده محمد، بیان کرد: در طرح توسعه امامزاده ابتد 100 پلاک خانه مسکونی و مغازه و فضاهای اطراف امامزاده باید آزاد شود تا امامزاده موقعیت مطلوب خود را پیدا کند.


حجت الاسلام قاسمی زاده به اجرای فاز اول آزاد سازی 30 پلاک اطراف امامزاده اشاره و تصریح کرد: ایجاد کار گروه مشترک اوقاف، شورای شهر و شهرداری را درجهت توسعه هر چه سریع ترفضای امامزاده ضروری دانست.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: امامزاده محمد (ع) کرمان که معروف به شاهزاده محمد است، حدود 8 سال پیش تبدیل به یک مخروبه شده بود که بر اساس سیاست های سازمان اوقاف و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر احیای نهاد های فرهنگی، کار بازسازی این امام زاده شروع و سنگ کاری، تعویض ضریح و توسعه امام زاده انجام شد.


وی در خصوص تعیین نسبت خانوادگی امام زاده محمد (ع) کرمان، اظهار کرد: در کتاب "شبهای پیشاور" نوشته سلطان الواعظین و هم چنین فرمایشات آیت الله مرعشی نجفی، نسبت خانوادگی این امام زاده تعیین شده و این امام زاده را برادر امام زاده علی (ع) در سیرجان می دانند، هم چنین در 20 کتاب علمی، نام این امام زاده ذکر شده است و این امام زاده 700 سال قدمت دارد./9709/303/ب3

ارسال نظرات