۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۱۳۲۷
امام جمعه شهر آوج:

تبلیغات دروغین و همراه با تهدید و تطمیع نامزدهای انتخاباتی، خیانت به مردم و کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر آوج گفت: کاندیداهای انتخاباتی در هنگام تبلیغات باید تلاش کنند تا از تبلیغات دروغین و یا زودتر از وقت مقرر شده بپرهیزند همچنین کسانی که با تهدید و تطمیع تلاش می کنند بر مسندی که حق آن ها نیست بنشینند این افراد خیانت کرده و باید پاسخگوی مردم باشند.
سيد ضياءالدين هاشمي

حجت الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی، امام جمعه شهر آوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: یکی از موارد حق الناس در زمان کنونی بحث انتخابات است که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز مصادیق آن مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام هاشمی یکی از موارد حق الناس در انتخابات را حق مردم در انتخاب شخص مورد نظر خود دانست و عنوان کرد: تمامی کسانی که در این کشور زندگی می کنند. حق شرکت در انتخابات را دارند چرا که در سرنوشت کشور خود سهیم و دارای حق هستند.

 

امام جمعه شهر آوج تأکید کرد: در تشخیص و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجریان و ناظران چه از سوی هیأت اجرایی و چه شورای نگهبان باید مراقبت لازم را به کار گیرند تا حق کسی در این میان از بین نرود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به حساسیت کار مجریان و ناظران انتخابات، تصریح کرد: اگر مسؤولان برگزاری انتخابات یک فرد صالح را رد کنند به حقوق همه ملت ضربه زدند و یا اگر یک نفر غیر صالح را تایید کنند این خیانتی است به حقوق همه ملت.

 

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: از دیگر مصادیق حق الناس در موضوع انتخابات می توان به کسانی که لیست انتخاباتی ارائه می کنند اشاره کرد چرا که آنها اگر برای تکلیف و در مسیر حق و حقیقت افراد صالح را تشخیص و آنها را به مردم معرفی کنند به تکلیف خود عمل کردند و در نزد خداوند اجر و پاداش خواهند داشت اما اگر براساس هوای نفس منافع گروهی، سلیقه ای و شخصی اولویت را در معرفی افراد بدون در نظر گرفتن شایستگی آنها قرار دهند این حق الناسی بر گردن آنها و خیانت به اعتماد مردم است که باید در نزد خداوند و مردم پاسخگو باشند.

 

مراقب تبلبغات دروغین برخی از نامزدهای انتخاباتی باشید

وی تصریح کرد: کاندیداهای انتخاباتی در هنگام تبلیغات باید تلاش کنند تا از تبلیغات دروغین و یا زودتر از وقت مقرر شده بپرهیزند همچنین کسانی که با تهدید و تطمیع تلاش می کنند بر مسندی که حق آنها نیست بنشینند این افراد خیانت کرده و باید پاسخگوی مردم باشند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: رای دهندگان نیز از این مقوله جدا نیستد چرا که باید مراقب باشند تا براساس تکلیف و تشحیص خود آن هم بعد از شناخت دقیق افراد به بهترین گزینه که دارای شایستگی های لازم می باشد رای دهند.

 

امام جمعه شهر آوج در پایان با تاکید بر لزوم رجوع به قانون و تمکین عملی از آن خاطرنشان کرد: چنانچه مسؤولان، ناظران کاندیداها، مبلغان و همه کسانی که به نوعی با انتخابات مرتبط هستند قانون و شرع را رعایت کنند بی شک شاهد انتخاباتی پر رنگ و پر شور خواهیم بود./955/302/ب1

ارسال نظرات