۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۱۱۳۲۲
با موضوع «نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم در انتخابات»؛

ششمین همایش مجمع طلاب و فضلای اسفراین برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع طلاب و فضلای اسفراین گفت: ششمین همایش شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین، سوم بهمن ماه با موضوع «بررسی نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم در انتخابات» برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد خاني - نايب رييس مجمع طلاب و فضلاي اسفراين

حجت الاسلام محمد خانی، نایب رییس مجمع طلاب و فضلای اسفراین مقیم مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری ششمین همایش شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین در مشهد مقدس خبر داد و افزود: این همایش سوم بهمن ماه امسال با حضور اعضای این مجمع برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه ششمین نشست از سلسله نشست های شورای مجمع عمومی طلاب و فضلای اسفراین در آستانه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی با موضوع بررسی نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم در انتخابات برگزار می شود، اضافه کرد: سخنران محوری این همایش، حجت الاسلام رضا نوری، رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد خواهد بود.

 

عضو شورای مرکزی مجمع طلاب اسفراین خاطرنشان کرد: در ششمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب اسفراین، حجت الاسلام عبدالله ابراهیمی، از اعضای شورای مرکزی گزارشی از فعالیت های انجام شده در این مجمع را ارائه می دهد.

 

وی ادامه داد: ششمین نشست شورای عمومی مجمع طلاب و فضلای اسفراین مقیم مشهد مقدس، عصر شنبه هفته آینده درمحل حسینیه صفی آبادی ها واقع در خیابان کاشانی هفت برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خانی در ادامه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست تبیین نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است، خاطرنشان کرد: علما، روحانیان و طلاب وظیفه دارند نهایت تلاش خود را در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به کار گیرند.

 

مدرس حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه حضور همه و حداکثری مردم در انتخابات یک اصل مهم برای نظام اسلام محسوب شده و به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب همواره به این امر تأکید داشته اند، افزود: نقش طلاب و روحانیون در این موضوع بسیار مهم است چرا که این قشر می توانند بر سایر اقشار جامعه اثرگذاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان می توانند با برنامه ریزی و فعالیت های دقیق، نقش تعیین کننده ای را در زمینه انتخابات ایفا کنند، اضافه کرد: روحانیان و مبلغان در رابطه با انتخابات می بایست به دور از جناح بندی های سیاسی و تعلقات حزبی، به تبیین و تشریح شاخص های انتخاب اصلح پرداخته و از این طریق زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام خانی ادامه داد: نقش آفرینی روحانیان در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات و ایجاد فضای پرشور انتخاباتی، منجر به تثبیت فضای عزت و اقتدار در کشور شده و امیدهای دشمنان و بدخواهان نظام را به یأس بدل می کند.

 

وی با تأکید بر اینکه روحانیان در این راستا باید رسالت خود را به درستی ایفا کنند، خاطرنشان کرد:  در طول تاریخ و در تمامی حرکت‌های اجتماعی، مردم مسلمان ایران همواره روحانیان و ائمه جماعت را به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع شناخته و به آنها اعتماد دارند که دو انتخابات پیش رو نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

گفتنی است، مجمع طلاب و فضلای اسفراین نهادی مستقل و متشکل از طلاب، روحانیان، علما و فضلای شهرستان اسفراین بوده که در زمینه انجام مسؤولیت های دینی، فرهنگی و تبلیغی فعالیت می کند.

 

در این تشکل فرهنگی هر دو سال یک بار با برگزاری انتخابات، اعضای شورای مرکزی انتخاب شده که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی این نهاد را برنامه ریزی و مدیریت می کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات