۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۱۲۶۳
مبلغان جهادی(76)

موفقیت طلاب در تحصیل و تبلیغ همزمان، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی مجاهد با بیان این­که مبلغان باید با برنامه­ریزی مناسب به تحصیل و تبلیغ در کنار هم بپردازند، گفت: تبلیغ سبب ایجاد امید در راستای تحصیل بهتر مبلغ خواهد شد و همچنین ارتباط داشتن طلاب با جامعه می­تواند در تصمیم­گیری­های به روز آنها مؤثر واقع شود.
مبلغان جهادي

حجت­الاسلام مهدی رجبی­مقدم، مدیر گروه تبلیغی جهادی مجاهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مؤلفه­های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و گفت: مبلغان جهادی باید بتوانند بدون هیچ گونه توقع مالی کار کنند و در هر موقعیتی که مبلغ توانایی انجام کاری را داشت، دریغ نکند و همچنین به هدفی که از انجام تبلیغ دارد، بپردازد و به اتفاقات و حواشی که در پیرامون کار ممکن است اتفاق بیفتد، بی­اعتنا باشد.

 

این مبلغ دینی با اشاره به تأثیر فرهنگ جهادی در گسترش آموزه­های دینی، یادآور شد: فرهنگ جهادی و آموزه­های دینی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و فردی که برای رضای خدا به کار می­پردازد، تأثیر و بازدهی سخن و کارش بیشتر خواهد بود.

 

وی درباره وضعیت امروز تبلیغ جهادی در حوزه­های علمیه، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه­های علمیه بر روی روحیه و حرکت­های جهادی بیشتر سرمایه­گذاری شود، نتایج و ثمرات مفید و بسیاری را در بر خواهد داشت.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی مجاهد به بیان سازماندهی گروه­های تبلیغی برای دوری از موازی­کاری­های تبلیغی اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که گروه ها همدل باشند و یک هدف را دنبال کنند، سبب نزدیکی دل ها به هم شده، اما گاهی اوقات برخی گروه­ها به دلایلی به انجام کار به صورت مستقل و بدون رابطه با دیگر گروه ها به فعالیت می پردازند، که این فاصله سبب موازی کاری می­شود.

 

حجت­الاسلام رجبی­مقدم افزود: در صورتی که گروه­های تبلیغی ـ جهادی به این مسأله واقف باشند که تمامی فعالیت­های این عرصه برای زنده نگه داشتن اسلام است، مطمئناً به پوشش فعالیت یکدیگر و تقویت آن خواهند پرداخت.

 

این مبلغ دینی درباره تبلیغ و تحصیل همزمان طلاب، گفت: مبلغان باید با برنامه­ریزی مناسب به تحصیل و تبلیغ در کنار هم بپردازند و پرداختن به هر کدام بیش از دیگری سبب وارد شدن آسیب به دیگری می­شود؛ ارتباط طلاب با جامعه در قالب تبلیغ سبب تقویت مبلغ می­شود و تبلیغ سبب ایجاد امید در مبلغ در راستای تحصیل بهتر خواهد شد و در صورتی که طلبه با جامعه در ارتباط باشد، می­تواند درد جامعه را بهتر شناخته و راجع به آن تصمیم­گیری صحیح و به‌روز داشته باشد./822/302/ب2

ارسال نظرات