۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۱۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

تخریب شخصیت دیگران موجب خروج از ولایت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه امام رضا(ع) کسی که شخصیت دیگران را تخریب می‌کند مورد نفرین قرار داده است، گفت: نامزدهای انتخابات نباید با جدل کردن رقیب خود را از میدان به در کنند، بلکه باید با اعتماد به نفس و اتکا به شخصیت خود در عرصه رقابت پیروز شوند.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم شامگاه امروز در برنامه درس‌هایی از قرآن از شبکه نور با بیان اینکه امام رضا(ع) به واسطه حضرت عبدالعظیم حسنی چندین توصیه مهم به شیعیان دارند،گفت: اولین توصیه امام رضا(ع) به شیعیان این است که می فرمایند شیعیان ما باید راه‌های نفوذ شیطان را بر خود ببندند.

 

 

وی افزود: در دنیای امروز یکی از راه‌های نفوذ شیطان بر شیعیان ماهواره و شبکه‌های مجازی است به همین دلیل اگر شیعیان می‌خواهند که شیطان بر آن‌ها مسلط نشود باید این راه‌های نفوذ را بر خود ببندند.

 

مفسر قرآن کریم دومین توصیه و سفارش امام رضا(ع) را به شیعیان امانت داری دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند شیعیان ما باید امانت دار باشند و نباید در امانتی که مردم به آن‌ها می سپارند خیانت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: سومین توصیه امام رضا(ع) به شیعیان که بی مناسبت به بحث انتخابات هم نیست این بود که امام کسی را که شخصیت دیگران بدون هیچ دلیلی تخریب می‌کند مورد نفرین قرار می دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند کسی که آبروی یک مؤمن را بدون دلیل ببرد و هدفش از ان کار بالا بردن شخصیت خود باشد از حوزه ولایت ما خارج می شود، گفت: این سخن بسیار سنگین است و یک معیار به مردم برای تشخیص صلاحیت ها نشان می‌دهد و آن رعایت صداقت و عدم تخریب شخصیت دیگران است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام رضا(ع) می فرمانید که شیعه ما با سکوت شخصیت خود را نشان داده و اهل جدل نیست، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات نباید با جدل کردن رقیب خود را از میدان به در کنند بلکه باید با اعتماد به نفس و اتکا به شخصیت خود در عرصه رقابت پیروز شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: آخرین توصیه امام رضا(ع) به شیعیان مهرورزی به دیگران و به ویژه به پدر و مادر است و امام رضا(ع) می‌فرمایند پدر و مادر شما حتی اگر کافِر هم باشند داشتن رابطه عاطفی با آن‌ها واجب است ولی لازم نیست در امور مختلف و اعتقادی از آن‌ها اطاعت کنید./837/203/ب2

ارسال نظرات