۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۱۰۳۶
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

محدثه بودن مهم‌ترین شاخصه علمی حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه محدثه بودن از مهم‌ترین شاخصه های علمی حضرت معصومه(س) است، گفت: این بانوی بزرگوار مانند مادرشان حضرت زهرا(س) دارای علم بسیار زیادی بودند.
حرم حضرت معصومه حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم الهی پور شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه میان حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) شباهت‌های زیادی وجود دارد، گفت: یکی از شباهت‌های حضرت معصومه(س) به مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) محدثه بودن ایشان است.

 

وی افزود: نه تنها در منابع شیعه بلکه در منابع اهل سنت هم یکی از علمای اهل سنت به نام محمد بن محمد جزری که شافعی مذهب بوده در کتابی به نام «اسمل المناقب » حدیثی را نقل کرده که سند آن به حضرت معصومه(س) ختم می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین اسناد زیادی وجود دارد که در سلسله روایات به حضرت معصومه(س) ختم می‌شود که علمای شیعه و اهل سنت بر این موضوع اذعان دارند.

 

خانم الهی پور با اشاره به اینکه روایت شده است که روزی عده‌ای از شیعیان برای دیدن امام کاظم(ع) به دیدن ایشان رفتند و می‌خواستند مسأله ای را از ایشان بپرسند و چون چند بار رفتند و امام کاظم(ع) نبود از پشت در منزل سؤال خود را از حضرت معصومه(س) پرسیدند و حضرت به آن پاسخ دادند، گفت: این عده وقتی در راه امام کاظم(ع) را دیدند مسأله را به ایشان گفتند که امام از ایشان پرسیدند دخترم چه پاسخ دادند که آن‌ها پاسخ حضرت معصومه(س) را بیان کردند که در همین هنگام امام کاظم(ع) به آن گروه فرمودند پاسخ درست است و فرمودند«ابوها به فداها» همانطور که حضرت رسول(ص) هم این جمله را در مورد حضرت زهرا(س) بیان می کردند.

وی افزود: یکی دیگر از مقام هایی که حضرت معصومه(س) دارند مقام شفاعت است که ایشان هم در قیامت در کنار مادر بزرگوارشان حضرت زهرا(س) می‌توانند شیعیان را شفاعت کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: با وجود تمام نکاتی که در مورد حضرت معصومه(س) بیان شد باید گفته شود که شأن و مقام ایشان تنها برای خود خداوند روشن است و حضرت حق نسبت به آن آگاهی دارند و این موضوع در زیارت نامه حضرت هم مورد تأکید قرار گرفته است.

 

خانم الهی پور یادآور شد: برای شناخت حضرت معصومه(س) و زیارت با معرفت ایشان که پاداش آن بهشت است تنها باید از خود خداوند مدد خواهی کنیم و مقام و مرتبه ایشان به حدی بلند است که فقط در بهشت می‌توان از این مقام و منزلت ایشان آگاه شد./968/پ202/ی

ارسال نظرات