۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۱۰۹۳۰
آیت الله علوی گرگانی:

کمک به نیروهای مقاومت با نیت حفظ کیان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی به نقش نیت در اعمال تأکید کرد و گفت: اگر در مقاومت نیت کمک به اسلام وحفظ کیان اسلام داشته باشیم مأجور خواهد بود ولی اگر به فکر اهداف دنیایی باشیم به درد آخرت ما نخواهد خورد.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: خداوند خالق ما است و هیچ چیز بر خداوند پوشیده نیست.

 

وی با بیان این که خداوند در قرآن می‌فرماید که ما دو نوع بنده داریم، افزود: گروه اول کسانی هستند که اعتقادی به آخرت ندارند و می‌گویند هرچه هست همین دنیا است و خداوند هم دنیا را به آنها می‌دهد ولی آخرت چیزی نخواهد بود و این خوب نیست زیرا در آخرت دستشان خالی خواهد بود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که فرعون حدود چهارصد سال عمر کرد و خداوند هر چه خواست به او داد، اظهار داشت: حضرت موسی به خداوند شکایت کرد که این همه نعمت سبب سرکشی او شده است ولی خداوند فرمود او بنده خوبی نیست ولی من که خدای عادلی هستم و چون در این دنیا کارهای خوبی هم انجام داده است من پاداش او را در این دنیا می‌دهم و در آخرت دیگر او نصیبی نخواهد برد.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی خداوند به انسان نعمت های زیادی می دهد و باید توجه داشته باشیم که ممکن است این عذاب استدراج باشد؛ اگر می خواهیم دچار عذاب استدراج نشویم باید از این نعمتها در راه خدا استفاده کنیم و از مال خود به دیگران کمک کنیم تا ذخیره آخرت انسان بشود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه گروه دوم انسان‌ها را کسانی دانست که هم دنیا و هم آخرت را از خدا می‌خواهند، ابراز داشت: هیچ عیبی ندارد که انسان دنیا را هم داشته باشد ولی باید از این دنیا برای آخرت خود استفاده کند و اگر پولدار می‌شود به درد مردم بخورد زیرا اگر با مال خود به دیگران کمک نکنیم آن مال به هیچ درد انسان نمی خورد.

 

وی با بیان این که خداوند نیت انسان ها را می داند و اگر نیت با عمل سازگار نباشد به درد نمی‌خورد، افزود: شما که در جبهه مقاومت فعالیت می کنید باید هدفتان کمک به مظلومان و حفظ کیان اسلام باشد و فقط برای اسلام نیت خود را خالص کنید و اگر نیتتان برای خدا نباشد کارساز نیست اگر چه که بهترین کار را انجام دهید.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که نیت به اعمال انسان رنگ و بو می‌دهد گفت: اگر یک عمل را برای رضای خدا انجام دهیم ثواب خواهیم برد ولی اگر همان عمل را برای خود و یا نیات دیگر انجام دهیم ممکن است عذاب هم داشته باشد و باید با نیات خود به اعمال رنگ و بوی ولایی و خدایی بدهیم تا هم به درد دنیا و هم به درد آخرت بخورد./843/پ202/ج1

ارسال نظرات