۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۰۸۷۱
با حضور آیات علم الهدی و سلیمانی؛

کلنگ زائرسرای استان سیستان و بلوچستان در مشهد به زمین زده شد

خبرگزاری رسا ـ کنگ زائر سرای ارزان قیمت استان سیستان و بلوچستان با حضور آیات علم الهدی امام جمعه مشهد و سلیمانی امام جمعه سیستان و بلوچستان امروز در مشهد به زمین زده شد.
کلنگ زائرسرای استان سیستان و بلوچستان در مشهد به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زائر سرای استان سیستان و بلوچستان با حضور آیات علم الهدی امام جمعه مشهد و سلیمانی امام جمعه سیستان و بلوچستان و مسؤولان شهری از استان های سیستان و بلوچستان و مشهد بعد از ظهر امروز در بلوار وحدت مشهد کلنگ زنی شد.

 

آیت الله علم الهدی مسکن را مشکل اصلی زائران امام رضا(ع) دانست و گفت: برای زائران در مشهد مسأله مسکن نسبت به سایر امکانات زیارت در اولویت قرار دارد.

 

آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان این که تصمیم به پیگیری منویات رهبری درباره زائرسرای ارزان قیمت را با تکیه بر کمک های مردمی گرفتیم، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از این که این دستور ایشان با توجه به اهمیت آن به انجام نرسیده است، متأثر بوده بنابراین تصمیم گرفتیم بدون اتکا به بوجه های حکومتی و تکیه بر کمک های مردمی  این مسأله را پیگیری کنیم.

 

وی با بیان این که زیارت امام رضا(ع) ویژه شیعه نیست، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از ترکیب جمعیتی شیعه و سنی برخوردار است و  استحقاق کارهایی مانند ساخت این زائرسراها را دارد تا امکاناتی برای زیارت آن ها فراهم شود.

 

وی  افزود: کور خوانده اند کسانی که فکر می کنند اهل سنت اعتقادی به ولایت و امامت ندارند، اهل سنت نیز اهل زیارت و دل دادگی به اهل بیت(ع) و شیفته ثامن الحجج(ع) هستند.

 

سید حسین عابدی، مدیرعامل بنیاد مرکز امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران زمان ساخت این زائرسرا را دو سال پیش بینی کرد و  گفت: زمین این زائرسرا به مساحت هزار و 200 متر است و در هفت طبقه ساخته می شود و در تعداد طبقات زیرین محدودیتی نداشته و با توجه به نیاز در سه طبقه نیز  می توانند، امکان ساخت وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: زمین این محل رایگان و تهیه و شهرداری نیز پروانه آن را به صورت رایگان صادر کرده و در اختیار  این استان برای ساخت قرار داده می شود.

 

علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری و آمادگی مردم  و مسؤولین زاهدان در  ساخت این زائرسرا، گفت: مسؤولین سیستان و بلوچستان آمادگی دارند تا با همکاری مردم  این مجموعه را در فرصت مناسب به بهره براری برسانند.

 

وی به مشارکت مردم و همکاری نهاد های مختلف در پذیرایی از زائران سیدالشهدا در اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: کارهایی مانند ساخت این مجموعه به تحرکات مسؤلین بستگی دارد و مردم آمادگی دارند و نمونه آن پذیرایی از زائران امام حسین در اربعین بود که از پاکستان وارد زاهدان شده و از ان جا به عراق وارد می شدند.

 

میرشکاری خدمت رسانی به زائران پاکستان و افغانستان که از مرز این استان برای زیارت مشرف می شوند خبر داد و بیان کرد: از پاکستان 150 هزار نفر وارد سیستان می شوند تا برای زیارت به مشهد سفر کنند و هدف ما این است که به کسانی که از مرز سیستان وارد می شوند در این زائرسرا خدمت رسانی شود اما اولویت با مردم سیستان و بلوچستان است.

 

اجرای طرح زیارت اولی های افراد بالای 60 سال در خراسان رضوی

واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران نیز از طرح زیارت اولی های افراد بالای 60 سال در خراسان رضوی خبر داد و گفت: سالمندان بالای 60 سال در استان شناسایی شده اند که با مشارکت آستان قدس و بهزیستی سفر یک روزه به مشهد خواهند داشت.

 

وی با بیان این که طرح زیارت سالمندان در دهه فجر کلید می خورد، ابراز کرد: در مرحله بعد این طرح را برای دیگر استان های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

 

واحدی از ساخت زائرسرای ارزان قیمت برای زائران خراسان رضوی میز خبر داد و گفت: ساخت این زائرسرا برای زائران خراسان رضوی از شهرهای مختلف در دهه فجر کلنگ زنی می شود و یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است و برای ساخت آن از خیرین دعوت به همکاری می شود.

 

صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم، با اشاره به کلید خوردن ساخت این زائرسرا با توجه به فرمان رهبر، گفت:  این کار بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب کلید خورد که پذیرای بهترین مردمی باشند که پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی و نگهبان مرزهای کشور هستند./1310/202/ب2

ارسال نظرات