۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۱۰۸۳۶
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

100 روستا در هرمزگان فاقد مسجد هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه مسجد باید در دسترس‌ترین مکان برای مردم باشد، گفت: 100 روستای هرمزگان فاقد مسجد هستند.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان امروز در اجلاس استانی نماز در بندرعباس، گفت: مسجد باید در دسترس‌ترین مکان و جایگاه برای امت اسلامی به منظور اقامه نماز چه در روستاها و چه در بین راه‌ها باشد، بنابراین مسؤولان باید در راستای تحقق این امر مهم اهتمام ورزند.

 

وی در ادامه، به اقامه سه وعده نماز در 250 مسجد استان هرمزگان اشاره ‌کرد و گفت: از 3200 مسجد احداث شده در استان، فقط 250 مسجد در سه وعده، نماز جماعت را برپا می کنند، تلاش در راستای اقامه نماز جماعت در مساجد استان امری ضروری است.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، با اشاره به اینکه در استان هرمزگان 3200 مسجد احداث شده است اظهار داشت: علیرغم پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه احداث مسجد در روستاهای استان هرمزگان، هنوز 100 روستای این استان فاقد مسجد هستند.

 

وی، نماز را چهره اسلام و تنها نشانه و یادگار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و گفت: آن چه در توان داریم باید برای حفظ این فریضه الهی هزینه کنیم.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد از وجود 4900 مراکز فرهنگی اعم از مساجد، حسینیه، تکایا و بقاع متبرکه در استان هرمزگان خبرداد و گفت: باید از این ظرفیت عظیم در استان در جهت اقامه نماز جماعت بهره برد.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان از متولیان و مسؤولان این مراکز فرهنگی خواست تا در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز بین عموم به ویژه جوانان تلاش کنند.

 

 

حجت الاسلام فروزان نژاد ابراز داشت: مقام معظم رهبری برای هر اجلاس، یک پیام خاص و عمیق را بیان می فرمایند که اجرای آن از سوی مسؤولان و متولیان، می‌تواند راهگشای اشاعه و ترویج این فریضه مهم و اساسی در جامعه و مردم شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به میزبانی استان قزوین از بیست و چهارمین اجلاس سراسری نمار گفت: هر ساله اجلاس سراسری نماز در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود و امسال نیز این اجلاس سراسری ششم بهمن ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه بیان ‌داشت: قبل از برگزاری اجلاس سراسری، یک اجلاس استانی به منظور فضاسازی مناسب در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در استان‌ها برگزار می‌شود و این اجلاس نیز به همین منظور درحال برگزاری است.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، تصریح کرد: این اجلاس استانی با هدف حساس کردن مردم و مسؤولان نسبت به این فریضه الهی و فضاسازی بیش از پیش نسبت به نماز در جامعه برگزار شد.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: تجلیل از سه دستگاه اجرایی برتر در زمینه نماز در ارزیابی سال 93، قدردانی از یک مدیر نمونه نمازی، یک دبیر اقامه نماز استانی و شهرستانی موفق، یک امام جماعت موفق، یک دانشگاه نمازی، یک بیمارستان نمونه نمازی، یک مدسه نمونه نمازی و یک مهدکودک نمازی از جمله برنامه‌های این اجلاس است./851/203/ب1

ارسال نظرات