۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۷۸۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که مسؤولان و حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشند، گفت: همه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در چنین مجموعه‌هایی زندگی می‌کنند فرزندان این انقلاب و کشور هستند و باید رفع سریع مشکلات آن‌ها به ویژه در زمینه‌های معیشتی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد و امکانات مورد نیاز برای رشد و تعالی آن‌ها فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در بازدید از مؤسسه راه فرشتگان، بر حفظ کرامت نوجوانان و جوانانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند تأکید کرد و گفت: استفاده از اصطلاح رایج شیرخوارگاه برای مجموعه‌هایی که در آن‌ها نوجوانان و جوانان زندگی می‌کنند باید تغییر پیدا کند چرا که بسیاری از آن‌ها در مدارج بالای تحصیلی قرار دارند و استفاده از این اصطلاح برای آن‌ها به دور از کرامت است.

 

وی در ادامه افزود: مسؤولان و حوزه علمیه پاسخگوی نیازهای معیشتی و تربیتی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشند.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همه کودکان، نوجوانان و جوانانی که در چنین مجموعه‌هایی زندگی می‌کنند فرزندان این انقلاب و کشور هستند و باید رفع سریع مشکلات آن‌ها به ویژه در زمینه‌های معیشتی در دستور کار مسؤولان قرار گیرد و امکانات مورد نیاز برای رشد و تعالی آن‌ها فراهم شود.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان این‌که کار تربیتی فرزندانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند برای بنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابراز کرد: بنده آمادگی دارم فرصتی را برای کار تربیتی این کودکان و نوجوانان اختصاص دهم تا در یک فضای صمیمی و دوستانه مشکلات آن‌ها را در حوزه مسائل دینی برطرف کنم.

 

حجت‌الاسلام عابدینی حضور جدی حوزه علمیه در مؤسساتی نظیر راه فرشتگان را ضروری دانست و تأکید کرد: حوزه علمیه باید با شناسایی نیازها و وضعیت موجود چنین مجموعه‌هایی، کار تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست را برعهده گیرد.

 

عاملیان، مدیر عامل مؤسسه راه فرشتگان هم با قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در این مجموعه با بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مؤسسه راه فرشتگان، عنوان کرد: در حال حاضر 57 نفر پرسنل در این مجموعه فعالیت دارند که 11 نفر از آن‌ها از نیروهای بهزیستی هستند و سایر پرسنل به استخدام مؤسسه درآمده‌اند.

 

وی در پایان افزود: برای تربیت صحیح‌تر فرزندانی که در این مجموعه زندگی می‌کنند نیازمند حضور روحانیان هستیم و از حوزه علمیه تقاضا داریم شرایط را برای حضور روحانیان خانم و آقا فراهم کند./955/203/ب2

ارسال نظرات