۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۷۰۱
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

آگاهی مردم از احزاب لازمه انتخاب افراد شایسته است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: خطر نفوذ دشمن در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا است و فضای مجلس شورای اسلامی و معیارهای اندک تأیید صلاحیت افراد، راه نفوذ به مجلس را برای عناصر نامطلوب نیز فراهم کرده است.
مهدي ابوطالبي

حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در مجلس خبرگان، تعدادی از مجتهدان عادل، شرایط و صفات رهبری را احراز و رصد می‌کنند.

 

حجت الاسلام ابوطالبی افزود: رقابت در انتخابات مجلس خبرگان نباید به آن معنایی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح است، وجود داشته باشد، از این‌رو باید فضای سالمی بر انتخابات مجلس خبرگان حاکم باشد.

 

وی عملکرد و رفتار عناصر غربگرا و زاویه‌دار با انقلاب اسلامی را در جهت تکمیل پازل و اهداف دشمن خواند و گفت: هنگامی که شخصیتی سیاسی، عضو یکی از جناح‌های و احزاب کشور در مذاکراتش با مسؤول سیاسی کشور خارجی می‌گوید که اگر شما فلان کار را انجام دهید، جناح ما در مجلس شورای اسلامی رأی نمی‌آورد.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به اقدامات برخی از جریان‌ها در ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: برای آمریکا و کشورهای دیگری که با ایران خصومت دارند، این نوع رفتار بهترین علامت است، تا بتوانند به واسطه این افراد در کشور نفوذ کنند.

 

وی به تلاش دشمن برای نفوذ در ارکان تصمیم‌ساز نظام اشاره و تأکید کرد: دولت‌های مرتجع عربی و وابسته به آمریکا و کشورهای غربی به دنبال این هستند که افرادی در داخل ایران، به عرصه قدرت سیاسی دست‌ یابند که با آنها هم نظر هستند و ایده‌هایشان نزدیک به آنها است و می‌توانند اهداف آنها را در ایران پیاده کنند.

 

حجت الاسلام ابوطالبی با اشاره به بالا بودن خطر نفوذ در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: خطر نفوذ در مجلس شورای اسلامی بسیار بالا است؛ زیرا فضای مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای است که معیار صلاحیت‌های افراد برای ورود به این مجلس، ساده‌تر در نظر گرفته شده و افراد راحت‌تر می‌توانند به مجلس شورای اسلامی نفوذ پیدا کنند.

 

وی بصیرت و آگاهی مردم از جناح‌ها و احزاب را لازمه انتخاب افراد صالح و شایسته خواند و گفت: مردم در انتخابات با دقت بیشتری به افراد رأی دهند و از پیش، نسبت به اشخاص و گروه‌ها، اطلاعات کافی را به دست آورند و آنها را به صورت دقیق بشناسند./908/ت302/ج1

ارسال نظرات