۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۶۷۹
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا:

وظیفه مردم انتخاب افراد شایسته و دغدغه‌مند در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به وظیفه مردم در انتخاب افراد شایسته در انتخابات گفت: مردم با شناسایی و انتخاب افراد متدین، دلسوز و طرفدار انقلاب، تلاش کنند کسانی را به مجلس بفرستند که مسائل دینی و مشکلات مردم برایشان مهم باشد.
حجت‌الاسلام حسين رحيميان، رييس مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع)

حجت الاسلام حسین رحیمیان،‌ رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت انتخابات، اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مسأله انتخابات از جهات مختلف دارای اهمیت است.

 

وی به آثار انتخابات در عرصه داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: انتخابات در نظام اسلامی و در سرنوشت و زندگی مردم تأثیر‌گذار است و مجلس شورای اسلامی، جهات اصلی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تعیین می‌کند.

 

مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) ابراز داشت: افرادی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شوند، هر اندازه متدین‌تر، کارآمد‌تر، باسوادتر و دلسوزتر باشند، به طور طبیعی قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، در جهت حل مشکلات کشور، مفید خواهند بود.

 

وی با انتقاد از ملاک قرار دادن حداقل صلاحیت‌ها در معرفی کاندیداها مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه ابزار قانون‌گذاری در اختیار خود مجلس شورای اسلامی است و آنچه به عنوان شرایط در نظر گرفته شده، حداقل‌ها صلاحیت است و نه سقف صلاحیت‌ها؛ حتی برخی از شرایطی که نمایندگان گذاشته‌اند، سبب شده تا برخی نتوانند وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

 

حجت الاسلام رحیمیان افزود: به عنوان مثال مدرک فوق لیسانس، صلاحیتی محسوب نمی‌شود که فردی با داشتن این مدرک وارد مجلس شورای اسلامی شود؛ در گذشته افراد بزرگی در سطح وزیر وجود داشتند که مدرک دانشگاهی نداشتند؛ اما بسیار موفق بودند.

 

وی تأکید کرد: گاهی روی شرایطی که برای احراز صلاحیت گذاشته شده، کار مطالعاتی کافی صورت نگرفته است؛ بنابراین شرایطی که برای کاندیداها وجود دارد، یا کف صلاحیت‌ها است یا با آوردن برخی قیود، افراد با صلاحیت نمی‌توانند کاندیدای مجلس شوند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) یادآور شد: با این وجود در فهرست کاندیداهایی که شورای نگهبان معرفی می‌کند، افراد باصلاحیتی وجود دارند که مردم می‌توانند آنها را شناسایی کنند یا طبق فرمایش رهبری از طریق افراد مطمئن و معتبر که لیست می‌دهند و اصلح را می‌شناسند، شناسایی انجام گیرد.

 

وی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تلاش در جهت رفع مشکلات مردم خواند و گفت: نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند، قوانین و دغدغه اصلی آنها حل مشکلات مردم باشد؛ متأسفانه در مجلس شورای اسلامی گاهی بحث‌هایی همچون پول‌های کثیف مطرح می‌شود، اما نتیجه این بحث‌ها مشخص نمی‌شود.

 

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: برخی نمایندگان می‌گویند و شعار می‌دهند که باید مشخص شود پولی که برای انتخابات مصرف می‌شود از کجا تأمین شده؛ اما در هیچ دوره‌ای نگذاشته‌اند که به مرحله قانونی برسد.

 

وی با اشاره به وظیفه مردم در انتخاب افراد شایسته در انتخابات یادآور شد: مردم با انتخاب افراد متدین، دلسوز و طرفدار انقلاب، تلاش کنند کسانی را به مجلس بفرستند که مسائل دینی و مشکلات مردم برایشان مهم باشد./908/302/ب2

ارسال نظرات