۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۰۳۳۷
دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان عراق:

عملکرد ایران در راه‌اندازی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار موفقیت‌آمیز بوده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان عراق گفت: عملکرد ایران در راه‌اندازی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.
حجت الاسلام فواد المقدادي دبيرکل اتحاديه علماي مسلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فوادکاظم المقدادی، دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان عراق، با بیان این‌که نقش زن در جامعه بسیار مهم است، افزود: زن دارای ویژگی‌ها و توانایی‌هایی است که برخی از این ویژگی‌ها و توانایی‌ها را مردان ندارند.

 

وی اظهار کرد: مسؤولیت زن‌ها تکمیل کننده مسئولیت مردان است و رسالت مرد در کنار زن کامل می‌شود و باید بدانیم که نقش تربیتی زن در خانواده بیشتر از مرد و تأثیرگذارتراست.

 

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان عراق با بیان این‌که زن است که می‌تواند رسالت اهل‌بیت(ع) و زنان اهل‌بیت(ع) را همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به فرزندان خود بیاموزد، ادامه داد: از این رو ضروری است که خواهران به حوزه‌های علمیه روی آورند تا بتوانند این نقش را بهتر ایفا کنند.

 

حجت‌الاسلام  المقدادی با تأکید بر توسعه مدارس علمیه خواهران، بیان داشت: الحمدلله ایران در این زمینه موفق عمل کرده است و نیاز است دیگر کشورهای اسلامی نیز در این راستا حرکت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: یک سری ویژگی‌ها در زنان وجود دارد که می‌طلبد برای پاسخ به این ویژگی‌ها مدارسی مختص به بانوان ایجاد شود تا در امور مربوط به خود در این مدارس آموزش ببینند و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند تا بتوانند به رسالت عظیم خود در جامعه جامه عمل بپوشانند.

 

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان عراق با بیان این که ارتباط دائم حوزه‌های علمیه خواهران با دانشگاه‌ها امری ضروری است و نباید به کم اکتفا کرد، گفت: باید این ارتباطات به حدی گسترده باشد که زنان تا مرحله اجتهاد پیش بروند، همان گونه که در گذشته نیز زنان مجتهده داشته‌ایم.

 

وی عملکرد و تجربه ایران در راه‌اندازی حوزه‌های علمیه خواهران را بسیار موفقیت‌آمیز دانست و افزود: ایران باید درهای تجربه را به روی کشورهای دیگر باز کند تا کشورها بتوانند از این تجربیات در راستای توسعه حوزه‌های علمیه خواهران استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام المقدادی با اشاره به این‌که ما در عراق به دنبال توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هستیم، بیان داشت: ما در این زمینه منتظر و متقاضی انتقال تجربیات از سوی ایران هستیم./998/د102/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات