۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۲۳۸
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

حاکمان مرتجع منطقه مخالف آزادی و استقلال جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوطالبی گفت: برخی از دولت‌های منطقه همچون عربستان و قطر، نه تنها حرکتی در جهت تأمین منافع ملل اسلامی نداشتند، بلکه به سرکوب مردم و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه می‌پردازند.
حجت الاسلام والمسمين ابوطالبي

حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر قطع امید از سیاستمداران و روشنفکران جهان اسلام اظهار داشت: اغلب دولت‌های کشورهای اسلامی دست‌نشانده هستند که بعد از جنگ جهانی، به ویژه از سوی انگلیس منصوب شدند؛ بنابراین باید به ملت‌ها امیدوار بود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: دولت‌های اکثر کشورهای اسلامی به دلیل این که برآمده از مردم نیستند و اغلب حکومت‌های آنان پادشاهی و سلطنتی است، نمی‌توان به طور طبیعی انتظار خاصی از آنها داشت و حرکتی به نفع اسلام و مسلمانان انجام نمی‌دهند.

 

وی حاکمان مرتجع عربی را سرکوب‌گر و مخالف آزادی و استقلال ملت‌های منطقه خواند و ابراز داشت: در این اواخر برخی از دولت‌های منطقه همچون عربستان و قطر، نه تنها حرکتی در جهت تأمین منافع ملل اسلامی نداشتند، بلکه به سرکوب مردم و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه می‌پردازند.

 

حجت الاسلام ابوطالبی به جنایات اخیر دولت سعودی اشاره کرد و افزود: برافروختن جنگ یمن و تقویت داعش در عراق و سوریه از سوی آل سعود، نمونه‌ای از کشتار مسلمانان و سرکوب بیداری ملت‌های منطقه است.

 

وی با اشاره به تفکر غرب‌گرایانه برخی از روشنفکران و سیاستمداران داخلی تأکید کرد: اگر نگاه روشنفکران و سیاستمداران ایرانی نیز به نوعی بیانگر وابستگی به غرب باشد؛ معتقد باشند که باید حمایت دولت‌های غربی از دولت وجود داشته باشد تا منافع ملی حاصل شود و تصور کنند که حل مشکلات کشور وابسته به تأییدات خارجی‌ها است؛ به طور قطع به این دسته از روشنفکران نیز امیدی نخواهد بود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) یادآورشد: بسیاری افراد در داخل کشور که در مناصب دولتی و علمی هستند، اغلب اظهار نظرهایی در این باره داشته‌اند که حتی حل مشکلات اقتصادی کشور و به قدرت رسیدن احزاب و گروه‌های وابسته به خودشان را به روابط خارجی گره زده‌اند./908/ت302/س

ارسال نظرات