۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۰۲۲۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

مطرح شدن بحث شورای رهبری در رسانه ها برای تضعیف رهبری است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مطرح شدن بحث شورای رهبری در رسانه ها برای تضعیف رهبری است، گفت: متأسفانه در قانون اساسی اول، موضوع شورای رهبری آمده بود که امام دستور دادند تجدیدنظر شود و همچنین فرمودند اختیارات رهبری بیش از اینها است، بعد از تجدید نظر در قانون اساسی رهبری شورایی برداشته شد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد عبدالهادي حسيني شاهرودي نماينده گلستان در مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شنبه شب در مسجد جامع شهرستان علی آباد استان گلستان ابراز داشت: امروز در رسانه ها موضوع رهبری شورایی را مطرح می کنند که باید دید نظر شرع در این مورد چیست.

 

وی گفت: از نظر شرع مقدس و فقه اسلامی، شورای رهبری صحیح نیست و رهبریت در یک نفر خلاصه می شود، با توجه به آیات قرآن و روایات چنین چیزی امکان ندارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه در قانون اساسی اول، موضوع شورای رهبری آمده بود که امام دستور دادند تجدیدنظر شود و همچنین فرمودند اختیارات رهبری بیش از اینها است، بعد از تجدید نظر در قانون اساسی رهبری شورایی برداشته شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این که در رسانه ها بحث شورای رهبری را مطرح می کنند برای تضعیف رهبری است، کسانی که این حرفها را می زنند مریض هستند و با انقلاب درست تا نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به فتنه 88، گفت: در ایام فتنه، فتنه گران می خواستند به صدا و سیما حمله کنند و کودتا انجام دهند که برادران آمدند و مقابلشان ایستادند، این فتنه توطئه بسیار سنگینی بود و محکوم است.

 

وی ابراز داشت: باید با ولایت فقیه آشنا باشیم، این ولایت از خدا به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و از ایشان به ائمه علیهم السلام رسیده است، در زمان غیبت امام علیه‌السلام هم به نماینده عام او که ولی فقیه است می رسد، وقتی هم ولی فقیه و نایب امام علیه السلام حکم فرماندهی نظامیان ارشد و ایشان هم حکم نیروهای پایین‌تر خود را امضا می ‌نند تا می رسد به سربازی که سر چهارراه ایستاده و دستور می‌دهد که رانندگان به چپ یا به راست بروند باید از او اطاعت کنیم و این موضوع به ولایت برمی‌گردد که اگر ریشه در آنجا نباشد حکومت در بطلان است./913/پ202/ب2

ارسال نظرات